Saturday, October 26, 2013

Kes Ambank: Tiada Penduduk Bernama Ardi Hamza di Jalan Apas 2 Tawau: Penduduk

TIADA yang mengenali penduduk yang bernama Ardi Hamza pengawal keselamatan yang membunuh pengawai Bank Ambank Norazita Abu Talib, 37 pada Isnin.

Penduduk di kawasan Jalan Apas 2, mempersoalkan alamat pemubunuh dan perompak itu, kerana di jalan Apas 2 tiada nombor rumah seumpama itu. 

Seorang penduduk yang tidak mahu disiarkan namanya, berkata nombor rumah di jalan Apas 2 semuanya bermula dengan huruf X; lagipun alamat di kawasan itu biasanya dirujuk dengan Lorong Haji Salleh, Lorong Sadani, Kg Baru, Lorong Abdul Rahman dan Jalan Bunga Raya.

Ardi Hamza, pengawal merangkap perompak berjaya membawa lari RM450 ribu daripada Ambank petang Isnin, selepas membunuh pengawai operasi bank itu (mangsa).

Ardi juga sempat memberi RM20,000 kepada dua rakannya yang juga pegawai keselamatan di sebuah pusat belah belah di Shah Alam, sebelum melarikan diri dan bersembunyi.

Seorang wanita dipercayai isteri Ardi dan dua rakannya berjaya ditangkap dan kini ditahan reman untuk siasatan.

Pembunuh/perompak berdarah dingin itu, masih belum tertangkap dan dipercayai masih berada di Selangor.

Adalah malang bagi mangsa yang mempunai anak kecil itu, kerana atas kesilapan syarikat pengawal keselamatan yang memperkerjakan individu yang tidak disaring latar belakangnya; tambahan lagi suspek dipercayai adalah bukan penduduk negara ini.

Adalah dipercayai pembunuh mendapat kad pengenalan palsu (tip of iceberg") dalam negara, merupakan hasil kerja sendikit pemalsu kad pengenalan Malaysia.

No comments:

Blog Archive