Sunday, September 15, 2013

Terkini Pemilihan Umno: Musa Tidak Tanding Naib Atau MT

KOTA KINABALU: Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman berkata beliau tidak akan menandingi jawatan naib presiden atau anggota Majlis Tertinggi (MT) pada pemilihan Umno bulan depan.

"Selepas mempertimbangkan sedalam-dalamnya selain berbincang dengan rakan-rakan dalam parti termasuk exco Umno Sabah, saya memutuskan untuk tidak bertanding bagi kedua-dua jawatan itu," katanya dalam kenyataan, di sini.

Musa yang juga Pengerusi Umno Sabah berkata masih ada terlalu banyak perkara yang harus dilakukannya untuk membangunkan Sabah dan meningkatkan kualiti hidup rakyat di negeri itu.

"Tugas ini memerlukan tumpuan dan komitmen penuh saya," katanya menambah beliau juga sudah memaklumkan kepada Presiden parti Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai keputusannya itu.

Katanya Umno Sabah juga berpegang kepada pendirian bahawa jawatan presiden dan timbalan presiden tidak harus dicabar. "Saya komited kepada Umno dan perjuangannya dan akan memberi sepenuh sokongan kepada kepimpinan parti di bawah Datuk Seri Najib," katanya.

Musa juga berterima kasih kepada semua pihak yang memberi sokongan kepada beliau untuk bertanding di peringkat pusat.

"Ini keputusan muktamad saya," katanya.

No comments:

Blog Archive