Sunday, June 02, 2013

Dihalang Masuk Sabah: Nurul Izzah berkokok

NURUL IZZAH ANWAR berkokok apabila mengatakan bahawa dakwaan Datuk Seri Musa Aman terhadapnya adalah "satu penipuan" apabila Ketua Menteri Sabah itu mendakwa beliau cuba membangkitkan rasa tidak percaya terhadap rakyat oleh kerajaan dan Barisan Nasional (BN).

Nurul dihalang daripada memasuki Sabah pada Khamis, yang menurut Musa, bukanlah satu tindakan bermotifkan politik.

Musa dilaporkan berkata mereka yang mengancam keamanan Sabah tidak dialu-alukan di negeri tersebut.

Nurul Izzah turut meluahkan kekecewaan terhadap Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, dengan mengatakan masih lagi terdapat campur tangan politik dalam urusan dalaman dan keselamatan negara.

"Saya benci, saya rasa sedih dengan penyelewengan daripada Umno," katanya kepada pemberita.

"Mereka yang dirasakan professional tapi menunjukkan sebaliknya," katanya.

Dalam ucapannya, Nurul Izzah turut merujuk kepada penghantaran pulangnya dan mengingatkan penduduk Lembah Pantai pentingnya perubahan politik.

Musa mendakwa, larangan memasuki Sabah yang dikenakan terhadap Naib Presiden PKR itu adalah tidak bermotifkan politik sebaliknya apa yang disebarkan menerusi media sosial adalah bertentangan dengan perkara sebenar.

Ujar beliau, menjelang PRU13 lalu, terdapat ramai pemimpin pembangkang lain datang dan bebas bergerak di seluruh Sabah tanpa halangan.

"Mereka menyebarkan resepi lama yang sama mengandungi pembohongan, penipuan dan fitnah untuk mengaburi mata rakyat.

"Sekarang pilihan raya sudah berakhir, pemimpin mereka enggan menerima keputusan. Ini kes orang kempunan. Beliau mahu menimbulkan rasa bengang rakyat agar berarak di seluruh negara bagi menunjukkan rasa tidak puas hatinya," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Beliau berkata, pintu Sabah sentiasa terbuka kepada mereka yang mahu melihat dan menghayati kepelbagaian etnik dan budaya selain menyertai perayaan di negeri itu.

"Sabah juga mengalu-alukan mereka yang menghormati masyarakat sivil iaitu yang berpegang kepada undang-undang bagi mengekalkan keamanan dan keharmonian.

"Bagaimanapun, jika kami ada sebab untuk percaya kehadiran anda di sini akan menggugat suasana ideal yang dinikmati Sabah selama ini, anda tidak dialu-alukan.

"Kami ada sebab untuk percaya niat Nurul Izzah ke Sabah kali ini mungkin tidak sebaik seperti yang beliau dan rakannya dalam pakatan pembangkang nyatakan," katanya.

1 comment:

Anak Bumi Pusaka Melayu said...

Dasar anak Puaka Keturunan Mahadewa Penipu. Kau yang Bodoh dan membodohkan diri orang lain pula kau salahkan...

Blog Archive