Sunday, June 02, 2013

Bagaimana kaum cina hina raja-raja melayu

RAJA-RAJA MELAYU dihina kerana melayu sendiri memberi ruang kepada penghinaan itu. Jika melayu kuat dan bersatu, penulis yakin tiada bangsa lain akan menghina kaum melayu apatah lagi raja-raja.

Akibat melayu berpecah berbagai segmen, antara lain ada yang Umno, ada yang PKR dan ada yang Pas, malah ada melayu celup bersama DAP.

Kalau melihat kerusi melayu pada PRU-13, Umno 88 dan Pas 21, maka kalau jumlah bergabung, maka melayu akan kuat semula. Pada masa itu, melayu akan majoriti, apa tah lagi ditambah kerusi bumiputera daripada Sarawak dan Sabah maka minima kerusi itu adalah 127 kerusi atau 57.21 peratus daripada jumlah kerusi dewan rakyat.

Jika keadaan ini berlaku, maka penghinaan terhadap raja-raja melayu dan penghinaan terhadap melayu dan bumiputera akan ternya atau terhapus, kerana bangsa lain akan melihat bahawa mereka adalah bangsa minoriti. Bangsa minoriti kena berlagak sebagai minoriti, kalau tidak buruk padanya.

Meskipun negara telah dibentuk 50 tahun, namun bangsa yang bukan bernenek moyang di negara ini, masih merasa bahawa negara ini bukan lah negara mereka. Mereka lupa, pengorbanan kaum melayu dan bumiputera dengan memberi kebenaran menjadi warganegara, memiliki kekayaan, mempunyai hak yang sama; malah dalam segi penguasaan kekayaan negara ini, mereka mempunyai bahagian yang lebih besar. Hanya mereka belum mempunyai kuasa politik, meskipun, Pulau Pinang mereka mempunyai kuasa yang penuh dan di Selangor mereka merupakan kuasa penentu dalam politik.

Semua bandar di negara ini kecuali Johor Baharu dan Kangar mereka kuasai; semua kawasan yang mempunyai infra dan kemudahan-kemudahan yang canggih mereka kuasai, manakala penduduk asal masih bergelut dengan kawasan yang masih mundur dan daif.

Di berbagai bidang yang memerlukan tenaga professional, meskipun ada kaum melayu atau bumiputera yang terlibat, namun pemikiran kaum asal ini seperti juga pemikiran mereka, kerana sudah terpengaruh dengan daya fikir, tidak perlu berterima kasih kepada sesiapa. Malah ada antara kaum melayu atau bumiputera berlagak lebih berbanding bangsa itu.

melihat kepada caption FB di atas, lihat sahaja bagaimana Agong dihina, dengan menuduh bahawa melalui TITAH yang dibacakan sempena Keputraan SPB Agong pada 1 Jun, konon telah dibayar, dengan bertanyakan berapa $$$$ masuk dalam bank swiss. Dengan kenyataan ini, seolah-olah kaum melayu adalah raja rasuah, sedangkan, unsur rasuah itu sebenarnya, golongan inilah yang ciptakan untuk merosak kaum melayu dan bumiputera.

Di negara ini, kaum mana yang punya wang banyak? orang yang mampu memberi rasuah adalah golongan yang mempunyai wang banyak.

Kerajaan tidak akan mampu mencegah penghinaan ini, apabila seorang ditangkap dan dipenjarakan, maka seorang lagi akan muncul. Cara mencegahnya, hanya melalui kekuatan melayu/bumiputera itu sendiri melalui kuasa politik.

Anwar tahu ini, namun kerana nafsunya mahu menjadi Perdana Menteri, maka sanggup menggunakan kaumnya sendiri bagi memberi ruang kepada bangsa lain menghina kaumnya.

Anwar sadar, bahawa BLACKOUT505nya majoriti penyokongnya adalah kaum cina, namun kerana NAFSU maka dia tiada pilihan, melainkan membiarkan bangsanya sendiri dihina.

2 comments:

Unknown said...

YANG DOK BERI DARJAH TAN SERI, DATO SERI, DATO KPD KAUM CINA MASA KEPUTERAAN AGONG BARU-BARU NI TU SAPA?

aekong said...

Raja dihina, nanti kami akan siasat, isu Kalimah Allah, nanti kami akan siasat, kalau AlQuran dipijak dan dibakar sekali pun nanti kami akan siasat.
Kalau isu-isu sebegini bangsa kita hanya mampu membuat laporan polis sahaja, itulah yang kita dengar. Kalau negara luar orang sanggup bermati-matian kerana agama.
Bangsa kita tak sedar walaupun sebahagian dari negara kita menjadi Republic of Penang, Republic of Malacca dan mungkin Republic of C*****sian (Malaysian
Berhati-hatilah pada negeri yang tidak beraja.
Apa-apa pun saya respek pada Khairy Jamaluddin mengenai bangsa C*** walaupun beliau tiada apa-apa darjat pun.

Blog Archive