Thursday, May 09, 2013

Himpun 805 Kelana Jaya- Azmin Ali sinis

Stadium Kelana Jaya: Foto Yang diubah suai oleh Pakatan Rakyat. Keadaan Hujan tapi foto yang dihasilkan terang benderang
Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang juga MP Gombak memandang sinis himpunan 805 Kelana Jaya yang bersandi Black 505, sambil berkata "Hentikan memperbodohkan rakyat".

KEYATAAN AZMIN ALI
PKR deputy president Azmin Ali yesterday criticised Pakatan Rakyat for getting the rakyat involved in their failure to capture Putrajaya during the recent general election.
Azmin, who was noticibly absent from Pakatan’s rally in Kelana Jaya last night, criticised his coalition for “dragging the rakyat into our own failure”.
“The cry for reform has to start as a whisper within our own hearts. Don’t drag the rakyat into our own failure,” Azmin said yesterday in a tweet.
“The rakyat are tired with politics that are over the top. Accept results. Scrutinise yourself. Admit weaknesses. Move forward. Focus on the rakyat, not yourselves,” he added.
The outspoken politician has since received scores of praise from Twitter users, including Pakatan supporters, one which said: “You are our new hope”.
Malam tadi di Stadium Kelana Jaya, hanya Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang hadir di sertai Tian Chua dan Elizabeth Wong, manakala pemimpin Pakatan lain, menjauhkan diri daripada himpunan itu.

Portal Pembangkang seperti Malaysiakini, mendakwa, bahawa terdapat 120 ribu orang hadir pada malam tadi di Stadium Kelana Jaya, yang pada mulanya berkata semua yang hadir mengenakan pakaian serba hitam, namun pada gambar yang dispin, tidak menunjukkan dakwaan itu.

Foto yang dispin (gambar) seolah-olah manusia disusun bagaikan sadin,di mana setiap ruang di Stadium itu dipenuhi manusia.

Anwar yang tiba di stadium pada jam 10 malam dengan suasana hujan dari awal petang, namun berjaya menghimpun manusia seperti pada gambar, seolah-olah suasana dalam keadaan terang benderang dan suasana tanpa hujan.

Anwar dalam ucapannya mengapi-apikan penyokongnya, bahwa kemenangan mereka telah dirampas kerana Pakatan mendapat undi popular 52 Peratus berbanding BN 48 peratus semasa PRU-13, meskipun dari jumlah kerusi Pakatan hanya menang 89 berbanding Bn 133.

Anwar tidak mahu menjelaskan sistem demokrasi dalam negara yang berasaskan berparlimen, di mana kemenangan sesebuah parti bukan berasaskan jumlah undi keseluruhan melainkan berdasarkan jumlah kerusi.

Anwar menyembunyikan kepada penyokongnya tentang sistem demokrasi dalam negara, sebaliknya mengapi-apikan mereka dengan UNDI POPULAR.

Anwar juga gagal memberi tahu penyokongnya perbezaan jumlah pengundi di antara bandar dan luar bandar, di mana pengundi Bandar 80 Peratus menyokong Pakatan, sehinggakan melonjakkan undi popular, kerana pengundi Bandar mempunyai pengundi rata-rata 50 peratus lebih ramai berbanding dengan kawasan luar bandar.

Perhimpunan malam tadi, adalah usaha Anwar menipu dan membohongi penyokongnya. Anwar mahu penyokongnya menerima bulat-bulat dakwaannya demi melancarkan kemahuannya merampas Putrajaya melalui cara kotor.

No comments:

Blog Archive