Monday, May 13, 2013

Anwar Meneruskan Jelajah Menghasutnya

Anwar dengan Penyokongnya Yang Buta Peta Buta Sejarah
Datuk Seri Anwar Ibrahim berikrar malam tadi tidak akan mengalah dalam perlawanan Pakatan Rakyat (PR) untuk memastikan dakwaan seharusnya menang dan berada di Putrajaya, mengekalkan pendirian mereka Barisan Nasional (BN) menang dengan menipu pada 5 Mei.

Anwar terus mengapi-apikan penyokongnya dengan mengunapakai undi popular berbanding dengan jumlah kerusi sesuai dengan amalan demokrasi dalam negara.

Anwar tidak mahu mengakui sistem demokarsi negara yang bukan berasaskan undi popular, melainkan jumlah kerusi berasaskan kawasan.

Anwar menipu penyokongnya, dengan melupakan bahawa pengundi bandar yang padat adalah penyumbang kepada undi popular pakatan.

Anwar langusng tidak mengakui, bahawa berasaskan jumlah kerusi bahawa BN menang.

Anwar berbohong kepada penyokongnya dengan mengandaikan bahawa undi popular boleh menjadikan dia sebagai Perdana Menteri.

Anwar, terlalu terdesak, sehingga tidak dapat lagi berfikiran waras, sehingga hanya kata-kata bohong sahaja ada difikiran dan hatinya.

Malangnya, para penyokong Anwar yang dibohongi itu adalah orang-orang yang terdiri daripada mereka yang hanya membuta tuli, tidak usul perikasa, kerana dihati mereka hanya mahu berkuasa.

Anwar lupa, bahawa pemenang kini masih lagi berdiam diri, tidak mahu memberi reaksi, kerana tidak mahu berlakunya huru hara dalam negara.

Anwar sejak 8 Mei mencoba melakukan provokasi dan hasutan, namun hasutannya itu hanya dibeli oleh penyokongnya yang buta peta dan buta sejarah.

No comments:

Blog Archive