Saturday, March 02, 2013

Operasi Susulan Kg Tanduo: Jangan Terperangkap Lagi Taktik Bendera Putih

PASUKAN Keselamatan yang menjalankan operasi susulan memberkas atau mengnyahkan penceroboh di Kg Tanduo Lahad Datu yang kini diambil alih Angkatan Tentera Malaysia (ATM) jangan sesekali terperangkap dengan TAKTIK BENDERA PUTIH sepertimana yang berlaku pada Jumaat.

Taktik bendera putih itu mengorbankan dua anggota komando 69 dan mencederakan tiga yang lain, kerana tertipu dengan Taktik Bendera Putih. Dua komando yang terkorban adalah Insp Zulkefli Mamat dan SJN Sabaruddin Daud. Mana tiga lagi yang cedera masih dirawat di hospital, dua di Lahad Datu dan seorang di Sandakan.

Kerajaan Malaysia telah menutup sebarangan rundingan lagi, sebaliknya tindakan ketenteraan akan diambil, samada penceroboh itu mati atau hidup. Presiden Filipina juga telah akur dengan tindakan Malaysia, namun merayu rakyat negara itu menyarah secara aman tanpa syarat.

.Statement ofHis Excellency Benigno S. Aquino III
President of the Philippines
To our citizens in Lahad Datu

[Released on March 2, 2013]

To our citizens in Lahad Datu, from the very start our objective has been to avoid the loss of lives and the shedding of blood. However, you did not join us in this objective. Because of the path you have taken, what we have been trying to avoid has come to pass.

If you have grievances, the path you chose was wrong. The just, and indeed, the only correct thing for you to do is to surrender.

To those who have influence and the capacity to reason with those in Lahad Datu, I ask you to convey this message: surrender now, without conditions.

Pihak ATM telah melaksana D Zone- no way out.

No comments:

Blog Archive