Latest News

KL112: Menurut Al Jazeera hanya 45 ribu

Media antarbangsa Al Jazeera telah melaporkan bahawa hanya sekitar 45 ribu sahaja yang hadir pada KL112 ,sama seperti yang dilaporkan oleh media pihak polis ,TV3, RTM dan beberapa media arus perdana yang lain. Al Jazeera yang berpengalaman melaporkan berita-berita demonstrasi besar seperti di Mesir,Tunisia dan beberapa negara yang lain bersetuju dengan perangkaan angka yang dilaporkan oleh media arus perdana tempatan.Jadi ,mana munsabahnya sampai ada pemimpin pembangkang tweet kata 100 ribu yang hadir ??
Target yang diletakkan oleh Mat Sabu iaitu 1 juta rakyat hanyalah ilusi sahaja. Anwar sebenarnya agak kecewa dengan himpunan tersebut kerana gagal untuk menimbulkan kekacauan seperti BERSIH 3.0 yang lepas.Pihak polis bertindak profesional dengan menjadi pemerhati disamping mengawal keadaan trafik sepanjang himpunan tersebut.


Keghairahan PR untuk mengumpul rakyat untuk bersama mereka jelas wujud disana ketakutan oleh Anwar dan himpunan ini digunakan untuk meniup kembali semangat penyokong2 tegar PR yang kini semakin goyah pendirian mereka akibat kecelaruan perjuangan pimpinan parti mereka.Usaha di laman sosial seperti FB digunakan sehabis mungkin oleh PR untuk menyebarkan bahawa himpunan mereka telah berjaya padahal angka tersebut masih belum cukup selesa buat PR untuk merasa megah ke Putrajaya.

Sampai atas bumbung stadium pun full house,agak-agak la nak bohong pun,patutlah Kit Siang kata 100 ribu sebab pencacai PR sanggup lompat naik atas bumbung stadium sekali..[Gambar Edit Penyokong PR]

1 Response to "KL112: Menurut Al Jazeera hanya 45 ribu"

Faris Abdat said...

UMNO oh UMNO ! Nak kantoi tu berpada-padalah. Bahagian yang di bulatkan itu kan menunjukkan kawasan di LUAR stadium. Bukannya atas bumbung. Cuba lihat gambar-gambar lain perhimpunan. Kan ramai orang di sekeliling stadium lantaran tak dapat masuk ke dalam.

Dari cakap 45 000, baik je cakap takde orang yang datang. Orang-orang semuanya diphotoshop.

Ehem, berapa banyak UMNO bayar kamu ni ?

Blog Archive