Wednesday, January 16, 2013

KL112: Memang Nak Guling Kerajaan: Mat Sabu

BOHONG kata Mat Sabu, kalau tiada niat nak gulingkan kerajaan. KL112 memang ada niat nak guling kerajaan (Tapi melalui pilihanraya) demikian kata Timbalan Presiden Pas-Mat Sabu.

Timbalan Presiden Pas itu mengulas kenyataan Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad, bahawa Pembangkang meniru "arab spring" untuk menggulingkan kerajaan.

Himpunan Pembangkang pada 12 Januari lalu di Stadium Merdeka yang dihadiri kira2 45,000 peserta dianggap sebagai kegagalan pengajur kerana sasaran 1juta tidak kesampaian.

Pembangkang mahu menjadikan KL112 sebagai platform untuk membangkit semangat sebelum berdepan dengan PRU-13.

Kegagalan pengajur mendapatkan peserta yang diinginkan, adalah bukti, bahawa pembangkang tidak mempunyai sokongan rakyat seperti mereka uar-uarkan.

Pada PRU-2008, Pembangkang berjaya menafikan kuasa tradisi Bn di dewan rakyat, apabila pakatan tiga parti DAP-PAS-PKR mendapat 82 kerusi berbanding Bn 140 daripada 222 kerusi parlimen. Selain itu, Pembangkang berjaya menubuhkan kerajaan di Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Perak (sehingga 5/2/2009); sementara Kelantan kedudukan Pas semakin kuat jika dibandingkan dengan keputusan PRU-2004.

Pada PRU-13 yang akan diadakan bila-bila masa, kedua belah pihak mempunyai keyakinan untuk menang; namun melihat kecenderungan pilihan rakyat pada pilihanraya kecil sebelum ini, ternyata Bn mempunyai kelebihan untuk mempertahankan Putrajaya.

Sejak Najib mengambilalih jawatan Perdana Menteri, telah banyak transformasi yang dilakukan termasuk penghapusan ISA.

Keperhatinan kerajaan Bn terhadap masalah rakyat juga diambil peduli, apabila kerajaan memberikan bantuan tunai seperti BRIM.

Sebenarnya, apa yang dilakukan oleh kerajaan Bn pada masa ini adalah untuk menyelesaikan keluhan rakyat, kerana kerajaan Bn sebenarnya mendengar denyut jantung rakyat.

1 comment:

KAMUNTING CENTRAL said...

Salam Boss... Hebat Blog Boss... Mohon dapat dipautkanmblog teman http://kamuntingcentral.blogspot.com ke blog boss... Terima Kasehhhh Boss.....

Blog Archive