Thursday, June 14, 2012

Saya Tidak bimbang kalau Pakatan Rakyat Rampas Putrajaya: Tun Mahathir

Tun Dr Mahathir menulis melalui blognya hari ini, bahawa beliau tidak bimbang atau takut kalau Pakatan Rakyat merampas Putrajaya.

Apa yang beliau takut adalah penyangak dan penyalaguna kuasa menguasai Putrajaya. Menurut beliau, tindakan itu telahpun dibuktikan oleh Anwar Ibrahim semasa berkedudukan Timbalan Perdana Menteri, apabila mantan TPM itu mengarahkan seorang pegawai kanan polis menakut-nakutkan Dr Ristina Majid dan Ummi Hafilda menarik surat berkaitan salahlaku seksnya yang dihantar kepada mantan Perdana Menteri itu.

Tun Mahathir berkata hanya salahguna kuasa sahaja yang beliau takutkan, kerana melalui salah gunakuasa itu, pertuduhan palsu akan dibuat agar beliau masuk penjara atau dihukum gantung.

Mantan Perdana Menteri itu mengulas dakwaan Lim Kit Siang, kononnya mantan Perdana Menteri itu bertungkus lumus agar BN terus menguasai Putrajaya, kerana kebimbangannya akan didakwa kalau BN kehilangan kuasa.

Melalui blog mantan Perdana Menteri itu, beliau menulis lanjut, bahawa Lim Kit Siang mengambil contoh apa yang berlaku terhadap Muammar Gadapi dan Hosni Mubarak. Gadapi belum sempat dibicarakan kerana telah ditembak mati oleh pemberontak, manakala Hosni dijatuhi hukuman seumur hidup.

Dr Mahathir menyangkal bahawa selama pemerintahannya, beliau melakukan salahguna kuasa atau mengumpul harta. Malah semasa beliau dalam kerajaan, beliau melarang semua anaknya terlibat dalam politik. Selain itu, katanya tiada seorangpun anaknya mendapat tajaan kerajaan untuk melanjutkan pelajaran, kecuali Mirzan, di mana pada masa itu, beliau belumpun menyertai kerajaan, malah beliau di luar Umno kerana dipecat.

Tun Mahathir juga menulis bahawa selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri, beliau sangat berhati-hati dalam semua tindakannya, oleh kerana itu, beliau tidak gentar atau takut jika Pakatan Rakyat merampas Putrajaya, kerana tiadapun apa-apa yang boleh diambil tindakan terhadapnya. Kecuali, Tuduhan palsu akan dibuat, kerana salah seorang pemimpin Pakatan Rakyat sudah biasa melakukannya.

No comments:

Blog Archive