Wednesday, May 23, 2012

Skandal Lim Guan Eng-Chai Hong

 Seorang wanita yang mempunyai cita-cita tinggi,terpaksa berkorban cinta, kerana selepas rapat dengan Lim Guan Eng, dibuang bagaikan kertas tisu.

Wanita tinggi lampai dan cantik itu dan berpendidikan pula, pernah berkhidmat di pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai pegawai khas, bersama 19 yang lain.

Nama wanita itu Ng Phaik Kheng tetapi lebih gemar dipanggil Chai Hong atau rainbow dalam bahasa mandarin, merupakan salah seorang anggota pasukan Lim Guan Eng semasa pilihanraya negeri Sarawak April tahun lepas.

Menurut sumber yang rapat dengan Guan Eng, Chai Hong bagaikan sebutir mutiara kepada Ketua Menteri Pulau Pinang itu; namun cinta mereka terhalang, kerana isteri Guan Eng-Betty Chew menjadi penghalang.

Selepas terbongkar hubungan sulit antara Guan Eng-Chai Hong, wanita malang itu terpaksa diberhentikan, dan kembali ke jawatan lamanya sebagai guru.

Chai Hong pergi dengan luka dihati, Guan Eng bertampal palster... kesahnya tidak berhenti di situ sahaja..dikhabarkan dalam waktu terdekat wanita dengan panggilan Rainbow itu akan mendedahkan hubungan antara dirinya dengan Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

No comments:

Blog Archive