Tuesday, May 29, 2012

Siapa bayar Ummi?

Dua-tiga orang dekat Ummi Hafilda merungut. Kini mereka dijauhi Ummi; sebabnya Ummi sudah ada duit.

Siapa yang bayar Ummi?

Ummi kadangkala hadir di majlis ceramah Umno... hanya satu misi... dedah masalah peribadi Anwar, dan Azmin Ali.

Seorang bloger yang juga ahli Umno melalui FBnya. menulis.. "Saya agak terperanjat seorang jawatankuasa penerangan yang menganjurkan majlis ceramah di Parlimen Bandar Tun Razak dan jemput Umi Hafilda beri ceramah, beri tahu saya. ceramahnya bukan percuma, sebaliknya kena bayar. bukan sikit pula tu.. empat angka. Ada juga orang yang berkata demi perjuangan islam, melayu dan negara tetapi kata-katanya kena bayar."

4 comments:

Cik Pudina said...

Dia pun nak makan juga. Mana ada free, blogger pun nak cari makan juga mana ada free. Itu sebab blogger ada iklan. Biasalah tu. Kau ingat Mat Sabu, Chegu Bard, Hafizi pergi ceramah free ke? Guna akallah. Dah baiklah tu dia nak telanjangkan Anwar. Sekurang-kurangnya orang tak tahu dah jadi tahu.

Cik Pudina said...

Kalau penyanyi dan artist boleh bayar puluh ribu tak akan bila kena Ummi nak free. Betul dia pun nak cari makam juga. Mat Sabu lagi dashyat, tanya orang PAS.

Mordechai Kuchai said...

Siti Nurhaliza menyanyi pun dapat duit. Penceramah pun tak saja harapkan pahala tetapi di bayar juga kerana mereka nak makan minum, isi minyak dan sebagainya.

Ummi juga ada pengikutnya. Kalau sampai yang menghadiri ceramahnya di bayar itu baru melampau.

Saya rasa Ummi atau Hassan Ali kalau mereka letak akaun bank mereka di blog blog yang menyokong keamanan dan kesejahteraan negara seperti BN pasti ramai yang memberi wang.

Sekurang kurangnya majoriti senyap dapat juga mengerakkan tangannya utnuk melempang puaka puaka pengganas dengan cara memberi derma kepada mereka.

Apabila sesuatu aktiviti yang membawa kebaikan pasti di sokong dengan cara apa pun.

Lagikan pertandingan bola 7 sebelah dapat derma inikan perjuangan tentang ugama,bangsa dan negara.

PutraRocker said...

thisisbestbero

Blog Archive