Wednesday, May 23, 2012

Ramai kaki tangan AG akan sertai saya: Anwar

Anwar sah sebagai political animal. Apabila mantan pendawaraya sodomi II, menjadi peguam belanya dalam kes Himpunan Bersih3.0; beliau mengubahnya sebagai political mileage.

Fakta yang sebenarnya berlaku.. Anwar meminta mantan pendakwaraya itu menjadi peguamnya. Sebagai seorang peguam yang profesional, dan telah bersara, maka sesiapa sahaja yang sanggup membayar perkhidmatannya, maka itulah Bossnya..

Yusof sepertimana pengakuannya, dia adalah bebas daripada unsur politik. Dia mempertimbangkan permintaan Anwar kerana kerjayanya adalah seorang peguam.

Beliau bersedia menerima daripada sesiapa sahaja yang ingin mendapat perkhidmatannya, kerana selepas bersara daripada kerajaan, beliau kini telah membuka guamannya sendiri.

Kesanggupan Yusof sebagai penguambela Anwar, dijadikan landasan oleh Ketua Pembangkang itu sebagai bentuk propaganda baru, sambil mengatakan, bahawa RAMAI LAGI KAKI TANGAN DARIPADA JABATAN PEGUAM NEGARA akan menyertainya... Satu provokasi yang amat tinggi... Tujuannya agar pejabat AG menjadi tidak keruan dan saling curiga mencurigai.

Perkara yang sama telah Anwar lakukan semasa Gerakan 16 September, 2008.. Satu ketika para wakil rakyat BN saling curiga antara satu sama lain, ekoran dakwaan Anwar bahawa sejumlah 30 wakil Rakyat BN akan menyeberang kepada pembangkang, untuk membolehkan mereka menubuhkan kerajaan Persekutuan pada 16 September.

No comments:

Blog Archive