Saturday, May 19, 2012

Pas tenat- teringat Umno pula

PAS TENAT- Tiba-tiba teringat UMNO? siapa yang tidak suka kalau umat melayu bersatu? bak kata pepatah seberkas lidi susah dipatah.

Setahun yang lalu, UMNO telah berusaha melakukan muzkarah dengan PAS, namun seruan UMNO itu ditolak dengan sombongnya.

Entah apa mimpi NIK AZIZ, secara tiba-tiba mengusulkan diadakan muzkarah dengan UMNO?

Nik Aziz melihat akibat kerosakan yang parah akibat perubahan perjuangan PAS yang lari daripada perjuangan ASAL dan tindak tanduk mereka terutama semasa Himpunan BERSIH3.0, maka NIK AZIZ mendapat ilham, untuk menyelamatkan PAS, maka perlu melakukan muzakarah dengan UMNO.

Nik Aziz melihat, bahawa kaum melayu menolak PAS, kerana itu, walaupun undang-undang HUDUD telahpun diketepikan melalui Pakatan parti itu melalui Pakatan Rakyat, namun disuarakan juga sebagai gimik dan retorik.

Malangnya suara Pas itu, diperlekeh Pengerusi DAP Karpal Singh-sambil berkata.. Tiada guna Pas mengeluarkan kenyataan mengenai HUDUD, selepas itu ditarik semula.

Sebenarnya Karpal Singh, tidak mahu pemimpin PAS bercakap bohong, kerana dalam Pakatan Rakyat, undang-undang Hudud memang telahpun diketepikan jauh-jauh.

Niat NIK Aziz sebenarnya mahu mengertak DAP, kalau kamu tidak setuju dengan pejuangan kami, kami akan cari partner baru.. Nik Aziz tahu, bahawa apabila melayu bersatu, maka dengan mudah menang melalui pilihanraya.

Sebenarnya Nik Aziz mahu mempergunakan Umno untuk melunakan hati kaum melayu, kerana beliau tahu, kaum melayu kini sudah tawar hati terhadap parti itu.

Berasaskan kepada keadaan semasa, Umno jangan terperangkap dengan jerat PAS, kerana PAS tidak akan boleh sebulu dengan Umno, selagi Nik Aziz masih berkuasa dalam Pas. Nik Aziz membuat cadangan muzakarah bukan bermaksud penyatuan umat melayu, melainkan untuk menyelamatkan Pas secara politik.

No comments:

Blog Archive