Thursday, May 10, 2012

Peniaga Burger buka gerai depan rumah Ambiga


 Bodyguard Ambiga adalah orang melayu.
Peniaga burger yang rugi teruk semasa himpunan bersih3.0 pada 28 April lalu, hari ini membuka gerai di depan rumah Ambiga di Bukit Damansara. Peniaga2 burger itu meminta Ambiga membayar pampasan kerana kerugian yang mereka alami.

Sementara itu, Ambiga ketika sidang akhbar di depan rumahnya membidas peniaga-peniaga itu, kerana menurutnya menganggu ketenteramannya.

Tahupun Ambiga, apa erti ketenteraman... sedangkan kerana dialah ketenteraman penduduk dan peniaga di ibu kota pada 28 April lalu terganggu.

Akibat himpunan Bersih3.0, berjuta ringgit kerugian dialami oleh peniaga2... selain itu, ramai yang tercedera dan kerosakan harta benda.

Di pihak DBKL pula bertan-tan sampah ditinggalkan oleh peserta Bersih. Manakala pihak polis pula terpaksa mengeluarkan kos yang banyak kerana memperatahankan ketenteraman awam.

Diharapkan, selain para peniaga burger, para peniaga lain perlu turut serta membuka gerai di depan rumah Ambiga, dan kalau boleh di depan rumah-rumah pemimpin Pembangkang termasuk depan rumah brother Anwar bin Ibrahim (BABI).

1 comment:

Cencaluk said...

Salam,

Setuju bebonar kalau boleh Buka macam Pasar Malam dekat depan rumah dia bagi ruang untuk keluar dan masuk sahaja pas tu yang lain pandai-pandai le si Ambabi tu nak fikirkan dulu masa buat bersih ada dia fikirkan ketenteraman orang lain dan susah payah warga kota.

Sampaikan anak buah aku nak nikah 28hb tu kena tunda 29 hb.

Blog Archive