Saturday, May 26, 2012

Bagi Pakatan-PM Melayu hanya pada PRU-13

Perdana Menteri Malaysia di masa hadapan tidak semestinya melayu. Dalam perlembagaanpun tidak dinyatakan bahawa Perdana Menteri perlu melayu.

Atas pengertian inilah Pengerusi DAP membuat pendirian, bahawa dia berhasrat suatu hari nanti, Perdana Menteri Malaysia bukan daripada kalangan melayu.

Hasrat Karpal Singh itu akan mudah tercapai, jikalau, melayu itu hancur dan berpecah belah, sehingga sukar disatukan lagi.

Memandangkan selepas keputusan PRU-13, melayu belum berapa hancur, maka Perdana Menteri masih melayu. Pengakuan ini selain masih pendirian Umno/BN tetapi juga pendirian Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim.

Kaum-kaum lain menunggu saat-saat melayu hancur, agar supaya melayu bukan lagi tuan di Tanah Melayu.

Melayu hancur, kerana angkara melayu sendiri. Kini melayu sudah berpecah tiga.. satu kumpulan dalam Umno, satu kumpulan dalam Pas dan sebahagian ada pada PKR.

Terlihat bukti jelas pada PRU-12, kalaulah bumiputera Sabah dan Sarawak tidak menyokong Umno/BN, maka, jawapannya sudah boleh diteka.

Kenyataan Karpal Singh, merupakan peringtan kepada pemimpin-pemimpin melayu yang bercakaran, bahawa jika melayu tidak bersatu, maka kuasa kaum itu akan lenyap. Fikir-fikirkan lah.

No comments:

Blog Archive