Latest News

Anwar-anwar: Sembayang dengan kasut...

Salah satu episode pada Perhimpunan Bersih3.0 28 April lalu. Dalam gambar peserta Bersih termasuk Anwar, nampak macam sembayang, kalau nak tunjuk nak sembayang itu, biarlah di rumah atau masjid surau kah.. janganlah tunjuk2 tengah-tengah jalan..

12 Responses to "Anwar-anwar: Sembayang dengan kasut..."

gayut said...

Sembahyang YAHUDI la Bro....

sgray said...

Jangan hairan tiada yang PELIK...jangan sempitkan ISLAM kita.

musram rakunman said...

Kasut alas kaki untuk mengelak najis. Pasti kah kasut itu tidak terkena najis?

musram rakunman said...

Najis boleh dicucikan dengan tanah atau air... jalan2 kuala lumpur, beraspal... mana ada tanah... kecuali di taman yang berumput.

Pak Runa said...

Biasanya kita berjalan menuju mesjid untuk solat...
Yang ni songsang... berarak dari mesjid untuk sembahyang di kawasan yg tidak terjamin kebersihannya

Cik Pudina said...

Alasan dia darurat. Sekarang dia tengah perang shabil kalau mati syahid beb. Jadi tak mengapalah sembahyang pakai kasut macam askar dalam pentempuran.

TheCorruptiouslyObnoxiousSumanSumbing said...

Ishh ini yang menyebabkan kita kalah ni. Tak ada ilmu. Sembahyang pakai kasut dibolehkan. Malahan Nabi SAW pun pernah sembahyang pakai kasut. Tidak ada persoalan samada kasut itu kene najis ker atau tidak.

Siapa saya? Saya penyokong BN dan pembenci Bersih dan Pakatan. Tetapi ini tidak bermakna saya boleh biarkan saja pemblog-pemblog tidak berilmu begini berleluasa. Nampak sangat kita tak mendalami ilmu agama. Sibuk berkempen dan berblog ker?

Satu persoalan yang bermain dikepala saya yang rasa-rasa nak terkeluar tetapi tak berani nak keluar (takut jawapannya) ialah --- antara depa dengan kita ni, pengikut sapa yang paling ramai sembahyang? Pengikut mana yang tolak rasuah? Yang rajin karaoke?

Eeee! Takut nak tanya. Takut lagi nak tahu jawapannya!

Suman

cinta03 said...

aku pelik la...ada wuduk ker?? cam ner dia sembahyang klu tak beruduk???

tab7 said...

Kali depa tu yahudi, napa mereka sembahyang dan berdoa, setiap di muka bumi ada hak untuk bersuara, kalo kita tak reti dn tak berilmu dan ckp ikut sedap mulut ja, belajar serta cri ilmu dulu bru kata kat orng k.......

tab7 said...

Belajar ilmu agama pun tak hbs,,, yahudi sembahyang mcm org islam ka,,, dah tak reti pastu buat fatwa sendiri,,, cermin muka dulu kkkk... Pak runa pun satu ckp org sonsang,, kita tu betul keee.:-)

tab7 said...

Belajar ilmu agama pun tak hbs,,, yahudi sembahyang mcm org islam ka,,, dah tak reti pastu buat fatwa sendiri,,, cermin muka dulu kkkk... Pak runa pun satu ckp org sonsang,, kita tu betul keee.:-)

Mohd Fuad said...

belajar dulu bak fekah...jgn buat kenyataan menunjukan kebodohan...

Blog Archive