Sunday, April 15, 2012

Mansuh PTPTN: Anwar mahu generasi muda jadi bodoh

Anwar mahu generasi muda jadi bodoh, sebab itu dia mencadangkan agar PTPTN dimansuhkan.

Anwar melihat melalui PTPTN, ramai pelajar daripada kaum bumiputera mampu ke perguruan tinggi, yang berakibatkan mereka ini tidak lagi mudah dipengaruhi oleh pihak pembangkang.

Berlainan dengan pelajar yang menjadi mahasiswa tetapi dropout,adalah mudah bagi Anwar mempengaruhi mereka untuk melakukan kerja2 bodoh dan tidak berfaedah seperti demonstrasi jalanan.

Bagi Anwar, semakin ramai pelajar yang berilmu, maka dia sukar menjadikan mereka tentera jalanan, untuk memenuhi ambisinya menjadi Perdana Menteri.

Percayalah slogan Pembangkang "Free Education" adalah slogan malapetaka kepada kaum bumiputera baik daripada Semananjung mahupun bagi Sabah dan Sarawak.

Anwar tahu bahawa 85 peratus daripada pinjaman PTPTN adalah untuk sara hidup para mahasiswa tatkala mengikuiti pengajian. Anwar juga tahu hanya 15 peratus dariada pinjaman itu digunakan untuk yuran pengajian.

Kalaulah yuran pengajian diberi percumapun, namun golongan bumiputera tetap tidak akan mampu meneruskan pengajian, tanpa bantuan sara hidup.

Apakah Anwar juga mahu menjamin, bahawa sara hidup para mahasiswa akan ditanggung? kalaulah demikian pendekatan Anwar,... pendekatan itu hanya pendekatan dongeng, kerana kalau dilakukan,... negara akan muflis.

Pendek kata, pemnasuhan PTPTN adalah bertujuan untuk memperbodoh ramai generasi muda terutama kaum bumiputera.

1 comment:

eXception said...

Anwar mmg mahu mebodohkan rakyat generasi baru... Supaya mudah diperkudakan dan dibonekakan... Sesungguhnya... Seksaan bagi yang enggan membayar hutang... Boleh menyebabkan rohnya tak diterima langit dan bumi... Terawang-awang...

Gempar!! Azmin Ali Maki Anwar?? Pasal Apa??

Blog Archive