Monday, April 30, 2012

Bersit3.0: Kakitangan Kerajaan yang terlibat- perlu dibuang kerja

Kakitangan kerajaan yang turut sama perhimpunan Bersih 3.0 pada Sabtu, perlu dibuang kerja, kerana jelas melanggar peraturan2 Pegawai Awam.

Sementara itu, Presiden Cuepacs- Datuk Omar Osman menegaskan "Sekiranya ada penjawat awam yang tertangkap menyertai perhimpunan sebegini, mereka perlu selesaikan sendiri dan tanggung segala risiko serta segala hak mutlak mereka akan terhapus dan berkemungkinan dibuang kerja atau tindakan tatatertib,".

Katanya perkara itu selaras dengan Peraturan-peraturan Pegawai Awam yang melarang penjawat awam terlibat dalam perhimpunan haram atau sebarang bentuk gerakan yang boleh mengganggu ketenteraman awam dan mengancam keselamatan negara.

Selain itu, Omar juga mahu penganjur perhimpunan Sabtu lepas membayar pampasan kepada anggota pasukan keselamatan dan petugas media yang cedera akibat tindakan peserta perhimpunan.

Presiden Cuepacs itu kesal dengan tindakan peserta perhimpunan itu yang sengaja mencederakan anggota polis dan warga media yang bertugas sehingga terlantar di hospital.

Menurut Omar "Cuepacs sebagai payung kepada penjawat awam di negara ini termasuk anggota keselamatan kesal dengan kejadian tersebut,"

Omar juga berkata Cuepacs juga tidak akan membela penjawat awam yang ditangkap kerana didapati menyertai perhimpunan tersebut.

2 comments:

Rakan Media Rakyat News said...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

KL POS memohon jasa baik pihak anda menyenaraikan laman kami ini di antara senarai 'BLOG PILIHAN' di blog anda mnerusi www.klpos.com agar info KL POS dapat dikongsi bersama pengunjung blog anda.


Semoga kita dapat berkongsi info dan pandangan membina khas buat tatapan masyarakat Malaysia amnya.


Sekian, Kerjasama dan info terbaik dari blog anda amat KL POS Kagumi. Terima Kasih.



"Paparan Info Politik menjangkaui sempadan ideologi."



KL POS Media and Services

www.klpos.com

ismaizaz said...

memang babi la sapa yang kerja dengan kerajaan malaysia tapi dok sokong Pakatan haram. Aku sokong UMNO tak pernah dpat peluang kerja dengan kerajaan . tak ka haram jadah nama nya tu . Mintak - interview tapi tak pernah dapat .

Blog Archive