Thursday, April 26, 2012

Bersih3.0: Akan kecoh sesuai rancangan tok dalang-Anwar Aljuburi

Nampaknya DUDUK BNATAH BERSIH3.0 pada 28 April ini, akan kecoh. DBKL berkeras tidak membenarkan BERSIH3.0 menggunakan DATARAN MERDEKA, sebaliknya disarankan STADIUM MERDEKA.

Menurut akta perhimpunan aman 2012, Dataran Merdeka bukan salah satu tempat yang dibenarkan.

Walaupun Datuk Bandar tidak membenarkan penggunaan Dataran Merdeka, pihak Bersih3.0 akan memaksa juga.

Nampaknya, tujuan Bersih3.0, kononnya perhimpunan aman, adalah palsu, sebaliknya himpunan itu bertujuan mencetuskan huruhara di Ibu negara.

Sebenarnya, penganjur Bersih3.0 dak maklum, bahawa Dataran Merdeka, bukan tempat yang boleh digunakan untuk tujuan berhimpun. Atas sebab itu, semasa mereka mengumumkan rancangan mereka pada 4 April (hari mati-mati), mereka tidak membuat permohonan, sebaliknya hanya pada 19 April permohonan dibuat, agar alasan boleh diberikan, bahawa mereka kesuntukan masa untuk menukar tempat.

Disebabkan pengajur berkeras mahu juga Dataran Merdeka, maka pihak DBKL telah memberi amaran, bahawa tindakan tegas akan dilakukan. Difahamkan, DBKL akan memagar dataran merdeka sebelum perhimpunan Bersih3.0 bermula.

Bersih3.0 yang bertemakan DUDUK BANTAH mengancam akan menggunakan Jalan Raya berhampiran Dataran Merdeka, untuk aksi mereka. Di sinilah berdolak daliknya penganjur, di mana mereka mendakwa bahawa himpunan mereka itu, adalah himpunan aman, sebaliknya, himpunan mereka itu, MAHU MENCETUS HURUHARA.

Sebenarnya, tiada istilah perhimpunan Aman, kalau melibatkan ribuan manusia. Tujuan pengajur, agar himpunan itu menjadi kecoh, agar supaya, mereka mendapat simpati.

Seperti pada Bersih2.0, mereka diberikan tempat untuk berhimpun, namun mereka enggan, sebaliknya memaksa, perhimpunan itu diadakan di stadum negara, di mana pada masa itu, dalam baik pulih.

Kini, penganjur, enggan menggunakan Stadium Merdeka seperti mana disarankan oleh DBKL, kononya, mereka kesuntukan masa, mengubah tempat. Alasan yang pengajur berikan, tidak masuk akal, kerana, kini maklumat, bagaikan kilat.

Jika, DBKL berkeras tidak membenarkan penggunaan Dataran Merdeka, dan sebaliknya pengajur bersih3.0 memaksa juga, maka kekecohan yang berlaku. Nampaknya, ramailah OKU, peaskit Jantung akan terkorban masa itu. Apa yang pasti, keadaan itu akan diputar belit oleh media antarabangsa, yang sememangnya menunggu saat-saat itu untuk memperburuk imej negara, sesuai dengan kehendak Tok Dalang dibelakang Tabir Bersih- Anwar Aljuburi.

No comments:

Blog Archive