Thursday, April 19, 2012

Benar kan! Pembantah PTPTN salahkan POLIS

Benarkan, polis disalahkan. Walaupun pihak polis tiba 6 minit selepas bermulanya "aksi" "samseng" terhadap "mahasiswa" yang berkemah di Dataran Merdeka, pihak yang berkemah itu tetap menyalahkan pihak polis.

Satu fakta nyata: Dataran Merdeka bukan untuk berkemah.. Tiada undang2 atau peraturan, bahawa tempat itu adalah tempat berkemah. Ertinya, pihak polis, tidak perlu dipersalahkan, jika ada kejadian berlaku.

Sejak Sabtu, kumpulan yang memanggil mereka "mahasiswa" berkemah di Dataran Merdeka. Dalam perancangan awal mereka, perkemahan itu akan diganggu pihak polis atau DBKL. Pada mula pihak DBKL menasihatkan mereka agar menacari tempat lain untuk berkemah, namun kumpulan itu enggan. Pihak polis pula, langsung tidak ikut campur, kerana peserta yang berkhemah bukan mengacam keselamatan, kerana itu dibiarkan.

Selama lima hari, tiada gangguan daripada pihak polis. Perancang kepada perkemahan ini, terpaksa membuat PLOT baru. Tujuannya semata-mata untuk menadapat sokongan atau simpati daripada pihak tertentu atau untuk mencipta isu baru yang boleh menjadikan pihak kerajaan atau polis dipersalahkan.

Siperancang PLOT.. mendapat jawapan... SAMSENG untuk menyerang. Atas sebab itu di pagi hari semalam, SAMSENG ciptaan mereka bertindak. Dalam lakonan ini, mesti ada sanggup menjadi mangsa, agar sandiwara itu nampak REAL.

Kini, mereka mula menyalahkan POLIS, kononnya lambat bertindak...inilah tujuan pembangkang, perbuatan yang mereka cipta, menuduh orang lain yang salah.

Yakinlah wahai pembangkang.. rakyat tidak akan dapat menerima sandiwara kalian...

No comments:

Blog Archive