Sunday, March 18, 2012

Rahsia apa yang Anwar Takut-RPK Bongkar? sila baca!!!

Pendedahan Raja Petra Kamaruddin (RPK) wajar diberi perhatian serius. RPK kata Anwar Ibrahim memerlukan sekurang-kurangnya RM600 juta untuk merealisasikan cita-citanya merampas Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri ke-7 dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

“Tanpa RM600 juta, PKR akan mati dan Anwar perlu melupakan sahaja cita-cita yang amat mendalam untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia”, kata RPK dalam kolumnya, The Corridors of Power, Malaysia-Today.

Ada beberapa maklumat tersembunyi yang cuba disampaikan oleh pengendali Free Anwar Campaign (FAC) itu antaranya sikap Anwar yang obses dengan duit.

RPK menggambarkan Anwar adalah pengemis duit, meminta-minta duit pihak lain, tetapi kedekut untuk membelanjakan duit sendiri, malah Anwar didakwa menyembunyikan berbilion-bilion asetnya di luar negara.
John Soh Chee Weng
Ini dirakamkan oleh RPK dalam perbualan Anwar dengan taikon Datuk John Soh Chee Wen.

“Apabila mereka akhirnya bertemu, Anwar dan John Soh mula bertengkar. Apabila Anwar berkata John Soh harus dipersalahkan kerana kegagalan 16 September, John Soh membidas, “Jika awak begitu yakin rancangan awak berjaya mengapa awak tidak membiayai dengan wang awak sendiri? Pulangkan semula beberapa bilion wang yang awak sembunyikan di luar negara dan bayar (balik) RM300 juta (yang telah dilaburkan) dari poket awak sendiri!”.

John Soh menurut PKR bukan sekadar penaja kewangan Anwar dan PKR, malah dia juga dianggap sebagai pakar strategi hala tuju parti itu.

Soal wang RM300 juta yang disebut oleh John Soh di atas adalah segala perbelanjaan yang telah dilaburkannya kepada Anwar dan PKR sejak dari tahun 1998.

Persoalannya, kenapa Anwar minta duit dari John Soh dan dari mana pula taikun itu dapat duit sebanyak itu untuk dilaburkan kepada Anwar dan PKR ?

Apakah John Soh juga sekadar ‘proksi’ pihak lain ?

“Soh Chee Wen bukan pakai duit sendiri. Dia agen ‘Italian MAFIA’ (international group). Kena ada return juga. Bukan boleh suka hati nak tabur duit. Kalau sangkut, nyawa John Soh pun sangkut atas pokok kelapa. Anwar cuci tangan”, kata blogger GA dalam menjawab persoalan tersebut.

Ezam – Duit Bukan Penghalang

“Duit bukan perhitungan bagi Anwar..Sebab dia sudah ada segala-galanya..Segala keputusan..pergerakannya, sama ada di sini atau di negara lain..Amerika Syarikat..ianya bukan berasaskan persoalan duit, tetapi berasaskan persoalan politik.

“Orang yang boleh buat rumah setelah keluar penjara..rumah yang bernilai 7 juta ringgit..apakah duit menjadi persoalannya..tidak!

“Itu rumah yang kita tahu..kita tidak tahu lagi berapa banyak lagi rumah-rumahnya di tempat-tempat lain..Duit tidak pernah menjadi faktor Anwar..sebab dia ada segala-galanya..lebih daripada cukup.. pergerakannya atas agenda politik dan saya yakin ianya atas kepentingan agenda politik Zionis”, kata Senator Ezam Mohd Nor yang satu ketika dahulu merupakan salah seorang inner circe Anwar.

Ezam yang pernah jadi ‘orang dapur’ rumah Anwar cuba memberitahu sesuatu yang tidak difahami oleh orang awam.

Menurutnya, ‘duit bukan masalah’ kepada Anwar kerana dia ‘memiliki segalanya’, termasuk aset dalam dan luar negara serta sumber itu berpunca dari satu foundation yang kukuh iaitu Zionis.

Clare Rewcastle Brown, kolumnis FMT melaporkan bahawa Anwar pernah berceramah di London pada tahun 2011 mewakili Al Gore Foundation yang membayangkan jaringan Anwar dengan foundation pro-Israel itu.

Bayangkan Anwar berceramah di London bukan atas kapasitinya sebagai Ketua Pembangkang atau Ahli Parlimen Malaysia atau bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia, tetapi mewakili Al Fore Foundation.

Hebat bukan. Al Gore Foudation, sebuah yayasan ternama yang pro-Israel itu boleh mewakilkan kepada Anwar untuk bercakap bagi pihaknya.

Jika fikrah Anwar dengan Al Gore tidak sama, mana mungkin bekas Naib Presiden AS itu mewakilkan Ketua Umum PKR berceramah mewakili pihaknya.
 
“Rayuan penuh semangat Anwar untuk melakukan perubahan di Malaysia”, lapor kolumnis FMT yang mengikuti secara dekat ceramah Anwar di London itu.

Baca laporan Clare Rewcastle Brown selengkapnya untuk mengetahui janji-janji Anwar yang amat disukai oleh masyarakat bukan Islam itu.

Mungkin anda terkejut, bagaimana Anwar boleh mewakili Al Gore Foundation, sedangkan Al Gore dan foundationnya bukan setakat pro-Israel, malah turut berurus niaga dengan syarikat dari Israel.

Sebenarnya ini bukan satu kejutan. Ini hanya secebis kisah behind the scene yang belum diketahui umum secara meluas.

Itu sekadar satu contoh, betapa rapatnya hubungan Anwar dengan rangkaian ‘foundation’ Yahudi. Banyak lagi bukti-bukti sahih lain, yang jika dibongkar, akan lebih menakutkan.

Sebenarnya, Anwar mempunyai hak untuk bercakap mewakili Al Gore Foundation, kerana Ketua Umum PKR itu adalah salah seorang kroni dan mata rantai bekas Naib Presiden AS itu.

Pada tahun 2005, ketika Anwar berhijrah dari Malaysia ke United Kingdom, Ketua Umum PKR itu telah dilantik sebagai Ahli Lembaga Penasihat Generation Investment Management Group (GIM), sebuah syarikat milik Al Gore yang beribu pejabat di London dan AS.
Menurut Mike Billington, wartawan Executive Intelligence Review (EIR) dalam laporannya bertajuk “Gore’s Racist Assault Against Malaysia“, syarikat Al Gore di London adalah ‘pelarian dan perlindungan aset’ bekas Naib Presiden AS setelah partinya kalah kepada Parti Republikan pimpinan Bush -Dick Cheney.
Anwar bersama Al Gore, bekas Naib Presiden AS, di London, 2010, ketika mesyuarat Generation Investment Management (GIM) Group
Syarikat milik Al Gore itu juga melakukan pelaburan sebanyak $10 million kepada Syarikat GreenRoad, sebuah syarikat yang memiliki pusat kajian pembangunan Yahudi di Israel.

Keuntungan dari pelaburan syarikat Al Gore itu dibayar kepada semua kakitangannya, termasuk elaun kepada Anwar sebagai Ahli Lembaga Penasihat syarikat tersebut.

“Ramai orang terkejut apabila Al Gore, Naib Presiden AS menyokong secara terbuka kepada Anwar Ibrahim pada tahun 1998. (Tetapi) Ramai yang tidak mengetahui bahawa sokongan Al Gore sebenarnya diatur oleh IMF dan Wall Street.

“Peneraju IMF ketika itu adalah Michael Camdessus, yang merupakan sahabat dan sekutu Anwar dan mereka pernah menjadi penulis bersama dalam sebuah buku. Ramai yang tidak mengetahui bahawa sentimen sokongan Al Gore sebenarnya dipengaruhi oleh anak perempuan (Al Gore) yang berkahwin dengan Paul Schiff (keturunan Yahudi Rothschild) pengarah Wall Street.

“Paul Schiff adalah keturunan Jacob Schiff yang ditugaskan untuk membiayai Revolusi Bolshevik yang menjadi dendam lama keturunannya” kata David Musa Pidcock dalam islamicparty.com yang memberi mesej tersirat bahawa kekuatan empayar Yahudi dibina hasil dari pergolakan, peperangan dan revolusi di sesebuah negara.

Dalam dunia sekarang, pergolakan, peperangan dan revolusi berselindung di sebalik topeng ‘demokrasi’ yang di belakangnya juga adalah tangan-tangan hitam Zionis.

Jacob Schiff adalah pengasas dan Presiden American Jewish Committee (AJC) yang ditubuhkan pada tahun 1906.
Networking House of Rothschild : Dari kiri, Ted Turner, Bill Gates Sr, George Soros dan David Rockefeller

Menurut Myron C Fagan, asal usul Jacob H. Schiff itulah yang membina empayar Yahudi, ‘House of Rothschild‘, dari kota London ke New York, AS.

“Jacob adalah anak kepada seorang Rabbi yang dilahirkan di ‘Rothschild’s houses‘, Frankfurt, Jerman. Selepas berjaya membina tapak Bank Rothschild’s di London, Jacob berangkat ke AS dengan misi untuk membeli sebuah bank yang mampu mengawal sistem kewangan AS”, katanya.

Bantuan Asing

 
Pada tahun 2007, WikiLeaks pernah mendedahkan maklumat dari Kedutaan Amerika Syarikat (AS) yang menyebut Anwar pernah memohon bantuan daripada NGO-NGO AS untuk membantu usahanya melakukan perubahan di Malaysia.

Dalam pendedahan itu menyebut, Anwar memuji aktiviti pengukuhan demokrasi yang dilaksanakan oleh NGO AS, the National Democratic Institute (IRI) dan the International Republican Institute (IRI) bersama-sama dengan pembiayaan yang disediakan oleh National Endowment for Democracy (NED).

Sokongan NGO AS untuk “election watch” dan “media watch” itu sangat penting.

Anwar berkata beliau menggalakkan penglibatan Carter Center dan NGO Eropah bersama-sama dengan badan-badan dari Indonesia dan Turki, untuk memantau demokrasi di Malaysia.

No comments:

Blog Archive