Sunday, March 18, 2012

Kenapa Anwar takut pada RPK???

Gaya macam rambo, tapi takut berdepan dengan fakta

Satu ketika RPK dan Anwar satu camp. Namun RPK terpaksa berpisah dengan Anwar, atas sebab komitmen Anwar dan janji2 Anwar terhadap rakyat Malaysia yang melarikan diri itu, tidak ditunaikan.

Sidang skype antara penemu wikileaks Julian Assange dan RPK yang sepatutnya berlangsung di Kent, England tidak menjadi, atas sebab; Anwar, mahukan RPK tidak dilibatkan.

Anwar berbuih mulutnya mengaku sebagai agen kebebasan; semua kebebasan termasuk hubungan sejenis; namun, apabila berhadapan dengan pengritiknya, Anwar tidak mampu mengamalkan kebebasan yang konon merupakan pegangan hidupnya.

Apabila Anwar enggan berbahas dengan RPK, beliau dianggap "chicken" oleh pemilik Malaysia Today itu. Namun sehingga kini, Anwar enggan memberi komen terhadap anggapan RPK itu.

Malah RPK mempersoalkan kemahuan Anwar berdebat dengan Najib, menurut RPK "try me first" sebelum mencuba berbahas dengan Najib.

Anwar dalam temubual dengan mana2 pihak akan senantiasa memilih wartawan yang juga penyokongnya. Jika terdapat wartawan yang bukan penyokongnya, pasti wartwan itu kena jerkah.

No comments:

Blog Archive