Thursday, February 16, 2012

Lim Guan Eng dengan gadis melayu

 Mengikut mitos DAP, maruah seorang gadis Melayu dipertahankan oleh wira parti tersebut yang begitu sayang kepada kaum Melayu dan Muslim. Baca SINI

Nenek gadis itu pernah membuat pengakuan bahawa cucunya ditiduri 14 lelaki. Bapa gadis itu pula merelakan anaknya dimasukkan ke pusat pemulihan akhlak selama tiga tahun.

Namun fakta hukuman penjara Guan Eng ibarat mantera keramat bagi penyokong DAP yang mengucapnya bagai ayat suci.

Ahli-ahli DAP bertanggapan pihak mereka semestinya murni dan mulia manakala pihak lawan adalah kotor, korup dan menjijikkan.

Politikus DAP ada yang menuduh blogger pro-Umno rendah akhlak (baca SINI), ada yang menuduh wartawan “pelacur” (SINI) dan ada yang tak putus-putus mencemuh perilaku seks Chua Soi Lek.

Seorang bekas pengarang Jackson Ng, misalnya, mendakwa Chua tidak layak bercakap tentang hudud serta memberi jolokan “zina Chua” kepada presiden MCA itu (SINI) sementara Hannah Yeoh menyelar “penzina-penzina BN” (SINI) di perhimpunan agung DAP bulan lepas.

Semalam seorang wartawan ‘malaikat‘ – yakni penulis yang berakhlak tinggi di kacamata orang DAP – dalam rencananya ‘Corruption is the issue, not hudud‘ (Feb 15) menjangka Chua akan membangkitkan isu hudud dalam perbahasannya dengan Guan Eng pada Sabtu ini.

Wartawan itu merumuskan:

[Chua Soi Lek] “has always been trying to bait Lim [Guan Eng] to state DAP’s stand on the implementation of hudud which is actually a non-issue”.
“the bottom line is that it will never be implemented”
“Thus if Chua brings up this issue, it is only due to his intention to sidetrack Lim with the purpose of trying to create animosity between PAS and DAP.”
“This line of sloganeering ['a vote for DAP is a vote for PAS and hudud'] by MCA is to scare the Chinese into voting for BN. Moreover, MCA has no campaign issues except hudud.”



Komen pembaca di rencana FMT, 'Corruption is the issue, not hudud'

Baguslah kalau wartawan pro-Pakatan berpendapat bahawa hudud bukan isu.

Lagi bagus bila peminat Guan Eng sendiri yang menyerunya untuk menyatakan secara terus-terang bahawa DAP tidak membantah hudud serta tidak mempertikaikan undang-undang Islam itu.

Kini orang DAP kerap mengatakan mereka beserta ramai rakan-rakan Cina yang lain sudah memberi sokongan mantap kepada DAP untuk menyokong PAS supaya hukum-hukum hudud boleh dilaksanakan.

Kalau DAP menyetujui hudud, maka parti itu juga mempersetujui idea sesiapa yang bersabit kesalahan zina hendaklah disebat.

Dari segi teori, ini mungkin membabitkan gadis Melayu yang dulunya dibela Guan Eng itu.

Guan Eng sering dipuji kerana kononnya dia prihatin terhadap nasib seorang Melayu-Islam sampailah disumbat ke dalam penjara kerana keprihatinannya. Adakah waktu itu ‘Khalifah Umar Lim’ konsisten dalam menyokong hudud dan hukuman sebat untuk zina?

Kalau DAP sokong hudud, perkara apa yang sebenarnya dibela Guan Eng di Melaka dulu?

1 comment:

Unknown said...

Sampai mati pun Guan Eng & DAP xkan sokong hudud!!

NURUL IZZAH CUBA SABOTAJ PENDUDUK BANGSAR!! Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Blog Archive