Wednesday, February 01, 2012

Anwar kata: Tun Mahathir pernah berjumpa PM Israel

Anwar mendakwa mantan Bossnya Tun Mahathir pernah berjumpa dengan Perdana Menteri Israel Yitzhak Rabin di Paris pada 6 Julai, 1994. Selain itu, beliau juga pernah berjumpa menteri luar israel Shimon Peres pada masa dan tempat yang sama.

Selain itu Anwar juga mendakwa bahawa mantan perdana menteri itu pernah mengupah lobbyist Zionist Jack Abramoff, dan membayarnya US$1.2 million (RM3.7 million)untuk mengatur perjumpaan dengan bekas Presiden Amerika George W.Bush selepas beliau dipecat pada tahun 1998.

Anwar melempar tuduhan terbaru kepada Tun Mahathir, apabila mantan PM itu berkata, bahawa beliau tidak terkejut apabila Anwar menyokong Israel, kerana memang Anwar berkawan dengan pemimpin berbangsa yahudi.

Dalam temuramah dengan AWSJ-Anwar berkata beliau menyokong semua usaha menjaga keselematan negara israel dalam pertikaian negara itu dengan rakyat palestin.

Pendirian itu, telah mendapat kecaman daripada rakyat negera ini, kecuali daripada DAP, PKR dan PAS. Malahan, Duta Besar Palestin di Malaysia merasa terkejut dengan pengakuan terbaru Anwar itu.

1 comment:

Tun Teja said...

Do not believe this PKR leader who always tell lies. Things that he faced in the past gave him inspiration and lots of wild imagination that he could figure out like the US political leaders and the Israel PM Yitzhak Rabin and Israeli Foreign Minister Shimon Peres in Paris .
"He still repeated the accusation he first made in 2010, Datuk Seri Najib Razak had paid APCO Worldwide to burnish his administration’s image." as stated in Yahoo.
That confirms anwar is the repeated liar.

Blog Archive