Monday, January 09, 2012

Sodomi Anwar: Tomahan terhadap kerajaan makan tuan

SATU DUNIA terpengaruh, bahawa sodomi II adalah konspirasi Najib dan kerajaan BN untuk menjahanamkan dan mengakhiri karier politik Anwar.

Pembangkang menjajah ke seluruh pelosok tanah air, bahawa Anwar akan didapati bersalah, kerana dakwaan sodomi II adalah konspirasi.

Namun keputusan Mahkamah hari ini, membuatkan tomahan pihak pembangkang itu senjata makan tuan.

Sebenarnya mereka mengharapkan Anwar didapati bersalah agar undi simpati terhadap Pakatan Rakyat bertambah.

Kini, perancangan mereka terbantut. Pasti selepas ini, semua pemimpin mereka akan kembali ke "drawaing board" semula untuk membuat perancangan baru.

Kini, jelas pada kita, bahawa sodomi II bukan konspirasi. Sodomi II adalah antara pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan dan majikannya- Anwar Ibrahim.

Mahkamah hanya menjalankan tugas dan membicarakan aduan seorang rakyat yang merasa teranaya.

Kini, akibat kesilapan teknikal, maka tuntutan keadilan oleh mangsa ternyata tidak cukup mensabitkan pemangsa.

Menerusi keputusan Hakim Mohd Zabidin Md Diah hari ini yang membebaskan Anwar apabila hakim itu bersadarkan kepada sampel DNA untuk membebaskan Anwar, adalah bersesuian dengan pendapat para pakar DNA, bahawa hayat air mani di mana DNA boleh digunapakai perlulah bersesuaian dengan pendapat para ahli perubatan dan pakar kimia sejagad.

Si mangsa, mempunyai kelalaian sendiri, kerana terpaksa menunggu lebih 36 jam sebelum membuat laporan, selepas diliwat.

Walaupun liwat telah berlaku, namun pada zaman ini, semua itu perlu dibuktikan secara klinikal. Inilah yang berlaku, apabila sampel DNA digunapakai oleh Hakim untuk membebaskan Anwar.

No comments:

Blog Archive