Tuesday, January 24, 2012

Politik Anwar hanya retorik dan bohong

16 September, 2008 adalah pembohongan utama Anwar. Sebelum tarikh itu beratus SMS dihantar oleh pihak Anwar, bahawa SPB Agong telahpun bersetuju untuk melantik Anwar sebagai Perdana Menteri ke-6, atas sebab BN kehilangan majoriti di dewan rakyat, kerana 31 MP BN melompat ke Pakatan Rakyat.

Namun pembohongan Anwar itu, tidak berlaku dan sehingga kini, belum ada wakil rakyat BN melompat ke parti Pakatan Rakyat, sebaliknya mereka kehilangan beberapa MP dan ADUN yang keluar daripada parti mereka untuk mengistiharkan MP atau ADUN bebas yang mesra BN.

Sodomi II yang diuar-uarkan oleh Anwar sebagai konspirasi Najib. Ekoran daripada dakwaan itu, Anwar mencuba memutar isu tersebut kepada masyarakat antarabangsa. Bayangkan sejak pemembasannya daripada penjara Sungai Buloh pada tahun 2006, sehingga kini tidak kurang 60 kali Anwar melawat luar negara, membawa isu berbagai pembohongan mengenai negara.

Pembohongan mengenai kapal selam Malaysia yang tidak boleh menyelam adalah salah satu pembohongan Anwar.

Pembohongan mengenai 1Malaysia, kononnya diciplak daripada 1Israel, juga satu lagi pembohongan Anwar.

Sebelum 9 januari, masa untuk mahkamah menjatuhkan hukuman terhadapnya, Anwar menjelajah seluruh negara, bahawa disebabkan konspirasi, maka beliau akan didapati bersalah dan dimasukkan dalam penjara. Namun, sebaliknya semua dakwaan Anwar itu hanya retorik, apabila mahkamah yang dituduhnya bersubahat dalam konspirasi membebaskannya.

No comments:

Blog Archive