Saturday, November 26, 2011

Membela melayu: Umno lebih unggul berbanding Pas atau PKR

Melayu tidak akan terbela melalui PAS atau PKR apatah lagi melalui DAP, demikian kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Menurut TPM itu, telah banyak kejadian, bahawa PAS dan PKR mengorbankan kepentingan kaum melayu semata-mata kerana mengikut telunjuk DAP.

Membela melayu melalui parti Umno, bukanlah rasis, namun itulah amanah kaum melayu dalam parti itu.

Dalam BN, semua kaum membela kaumnya melalui parti masing-masing, atas dasar itu, maka terjadi kompromi atau persetujuan, bahawa semua yang diminta oleh kaum masing-masing tidak akan terpenuhi. Di sinilah berlakunya TOLAK ANSUR DAN KONTRAK SOSIAL, yang selama ini berjaya dan diamalkan oleh barisan nasional.

BN dalam pemerintahannya mengamalkan semangat tolak ansur dan kotrak sosial, yang termaktub dalam perlembagaan sejak meredeka lagi, atas sebab itu, lebih setengah abad, gabungan itu diberi kepercayaan oleh rakyat memerintah negara ini.

Pemerintahan BN, cuba dirampas oleh gabungan tiga parti DAP-PAS-PKR, yang diterajui oleh Anwar Ibrahim, selepas gagal menjadi Perdana Menteri melalui kerajaan Barisan Nasional.

Percayalah, Anwar masuk Umno kerana cita-citanya mahu menjadi Perdana Menteri, namun apabila cita-cita itu gagal, maka, mantan TPM itu, berusaha mengelirukan rakyat, kononnya gabungan tiga parti mereka lebih baik berbanding 13 gabungan parti-parti dalam BN.

Bagi yang waras, 13 itu lebih baik berbanding 3 dalam sistem demokrasi.

No comments:

Blog Archive