Thursday, July 14, 2011

Ada nafsu juga orang tua ni

Jelas melalui kenyataan Pak Samad, menurutnya selama 50 tahun beliau hanya merakam peristiwa apa yang berlaku, namun kali ini ikut bertindak. Pak Samad salah seorang yang aktif menganjurkan Himpunan Bersih, termasuk memcipta Puisi yang berjudul Unggun Bersih.

Selain meluahkan ketidak senangannya terhadap DS Najib, kerana Najib adalah golongan bangsawan, tidak merasai keperitan hidup susah rakyat jelata;Pak Samad mahukan DS Najib meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri, kerana menurutnya PM ke-6 itu kejam, kerana kerajaannya menghalang himpunan bersih.

Menurut sasterawan negara itu, telah tiba masanya DS Najib diganti oleh golongan bukan bangsawan, walaupun tidak menyebut nama Anwar Ibrahim.

Pak samad adalah salah seorang yang menentang PPSMI-pengajaran matematik dan sains di peringkat sekolah rendah-walaupun sistem itu telah berjalan bertahun-tahun akhirnya dibatalkan semasa pemerintahan DS Najib.PPSMI sebenarnya amat berjaya-kerana melalui sistem itu sekurang-kurang pelajar boleh mengerti dan menulis bahasa inggeris.

Kini Pak Samad berjuang melalui BERSIH, dengan mengkambing hitamkan SPR. Namun, selepas Himpunan Bersih itu tamat, kini terserlah, bahawa tujuan Himpunan itu adalah untuk merampas kuasa.

Kini, berbagai-bagai tomahan terhadap pasukan polis yang bertugas memastikan keamanan dalam negara. Polis mempunyai tugas yang perlu dipikul, yakni menggagalkan satu himpunan daripada pertubuhan haram, himpunan yang tiada kebenaran untuk berhimpun.

Perlu diketahui, bahawa sebelum himpunan bersih, Pak Samad dan Ambiga diperkenan menghadap SPB Agong, jika niat mahu menyerahkan memorandum tuntutan, kenapa pada peluang dan kesempatan itu tidak dilakukan? Kenapa perlu melalui Demonstrasi? Jelas, Pak Samad ada nafsu menjadi pemimpin dalam negara-sesuai dengan katanya- Pemimpin negara telah tiba masanya berasal dari bawah.

No comments:

Blog Archive