Thursday, June 23, 2011

Datuk T dihadapkan ke Mahkamah: Anwar yang cemas

Trio Datuk T akan dihadapkan ke Mahkamah jumaat ini (24/6) sepertimana pengakuan salah seorang Datuk T Eskay Abdullah, semalam.

Terdengar sahaja bahawa Datuk T akan dihadapkan ke mahkamah, Anwar merasa cemas dan memaksa Ketua Umum PKR tersebut membuat sidang akhbar.

Kegelisahan Anwar terbukti apabila Ketua pembangkang itu membuat kesimpulan, walaupun Datuk T didakwa, maka keputusan mahkamah nanti, akan memberikan hukuman yang seringan-ringannya, kerana alasan Anwar dengan nada yang menyindir-bahawa Eskay kelihatan sebagai orang Umno, Rahim Thamby Chik adalah pemimpin Umno yang bermoral tinggi sementara Shuhib Lajim adalah mantan pemimpin Perkasa.

Anwar turut mengakui bahawa melalui pendakwaan Datuk T akan mensabitkan dirinya sebagai lelaki dalam video seks yang didedahkan oleh trio tersebut pada 21 Mac lalu dan beredar di Youtube, sejak hujung April.

Sebelum ini, Trio Datuk T telah melapazkan sumpah laknat pada 29 April lalu di sebuah masjid di Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur.

Pada petang 21 Mac, sebaik sahaja video seks Anwar dipratonton kepada wartawan terpilih di Hotel Carcosa, Anwar mengadakan sidang akhbar menafikan lelaki dalam video seks tersebut. Keesokan harinya Anwar membuat laporan polis, di Balai polis Daang Wangi, Kuala Lumpur. Berikutan itu, polis mengwujudkan pasukan khas menyiasat laporan tersebut di bawah seksyen 292 CPC-kesalahan jenayah menyebarkan video seks lucah.

Dalam siasatan polis dengan bantuan pakar tempatan dan luar negara, polis mendapati bahawa rakaman video seks tersebut adalah tulen. Melalui pengakuan itu, maka tidak syak lagi, bahawa pelaku lelaki mirip Anwar itu, adalah Anwar.

Walaupun video seks asal kononnya hanya polis yang menyimpannya, namun klip video seks berduarasi 21 minit itu muncul di youtube. Pelaku muat turun di youtube, hingga kini masih misteri.

Ekoran tersebarnya rakaman video seks tersebut di internet, maka penyebaran dalam bentuk CD dikhabarkan berleluasa, di seluruh negara.

Melalui perbicaraan Datuk T nanti, sudah tentunya Anwar akan dipanggil untuk meminta keterangannya mengenai video itu. Akibatnya, rahsia Anwar terbongkar lagi, ini lah yang mencemaskan Anwar.

No comments:

Blog Archive