Monday, May 10, 2010

Lintas Langsung Sodomy II-Hari ke-9 10 Mei 2010: Karpal Berlagak Bagikan Ustaz

Sedutan: Karpal berlagak bagaikan Ustaz kerana menuduh Saiful bukan islam yang suci kerana jarang sembayang dan mandi junub setelah diliwat Anwar

7:45 am - Badrul Hisham Shaharin, ahli MPT PKR sampai membawa penyokong 8 orang yang terdiri daripada remaja-remaja. Mereka berkumpul di hadapan mahkamah menantikan Anwar Ibrahim. Keadaan masih tenang di mahkmnah dan hanya dipenuhi polis.

8:30 am - Perbicaraan akan bermula tapi lobi mahkamah masih lengang tanpa penyokong Anwar. Dia baru sampai dari Sibu lewat malam tadi. Pasti kena mandi limau untuk bertenaga dan berseri untuk hari ini.

8:45 am - Saiful datang dengan bapanya. Nampak ceria dan tenang. Dia dijadualkan akan disoal balas hari ini.

Kelihatan ada 5 orang pemerhati asing dalam kamar. Dipercayai dari australia. Mahkamah belum bermula tapi hadirin tak sabar nak tunggu apa auta pasukan peguam Anwar akan gun auntuk tunda. Sibu by election bukan Anwar bertanding pun. PKR pun tak ada kena mengena. DAP yang bertanding.

9:05 am - Anwar dan Wan Azizah tiba.

8:50 am - Wartawan dan penyolong dibenar masuk galeri. Kehadiran kira2 50 orang termasuk puspalinggam, ketua pkr bukit bintang, idros ibrahim. Manakala di lobi ada 10 orang termasuk cikgu bad.

9:15 am - Anwar berseloroh sembang bersama pemerhati Australia yang ada lima orang. MEsti dia spin kata dia tak salah dan dianiaya.

9:30 am - Karpal dan Param masih belum tiba. Pihak mereka nampak sudah bersedia dengan soalan2. Sangkara Nair berjumpa jurubahasa mahkamah ... entah nak liwatkan makahmak ke?

9:50 am - Bicara bermula. Karpal mempertikaikan persiapan pihak defenden terganggu ekoran gagal mendapatkan bahan bukti di bawah Section 51A CPC. Pihaknya konon tidak dapat menjalankan tugas dengan sempurna dan membuat pembelaan. Itu saja dia tahu peguam tunda ni.

10:00 am - Dato Yusof kelihatan bosan dengan pelbagai alasan dan abuse of the court process oleh pihak pembela. Karpal menyalahkan pihak pendakwaraya. Perkara ini dah ditolak oleh mahkamah sebelum ini.

10:08 am - Dato Yusof membalas hujah dengan memberitahu mahkamah bahawa dia tak ad kuasa memberikan dokumen memandanghkan mahkamah tinggi telah memutuskan sebelum ini. Bagaimana pun senarai saksi telah didaftarkan dan perlu dibawa semasa perbicaraan dahulu. Sungguhpun itu, permohonan telah dibawa ke mahkamah lebih tinggi dan telah diputuskan.

10:13 am - Karpal meminta hakim menggunakan kuasa inherent untuk mendapatkan dokumen terutama senarai saksi. Dia juga mendakwa ada campurtangan politik dalam kes ini dengan penglibatan PM yang bertujuan menjatuhkan politik Anwar. Dato Yusof bangun dan mencelah mempertikaikan dakwaan Karpal. Nampak mereka ni macam ceramah di Permatang Pauh dan bukan bicara dalam mahkamah.

10:15 am - Hakim berhenti sekejap bagi membuat keputusan mengenai Karpal Singh Karam. Permohonan adalah untuk hakim mempergunakan kuasa inherent bagi mendapatkan bukti yang diperlukan bagi pihak pembela khususnya senarai saksi. Memang peguam tunda Karpal Singh.

10:35 am - HAKIM TOLAK PERMOHONAN KARPAL. Habih kau AL Jub ...Saiful dipanggil cross examination.

10:39 am - Karpal cuba main psikoloji bertanyakan samada pandia bahasa Bahasa Inggeri. Dia guna nada marah. Saiful agak merah muka. DOakan kita budak ni tenang, kawan2, Bacalah fatihah ke apa2.

10:45 am - Karpal terus menyerang dengan soalan: Adakah ada perjumpaan diadakan sebelum berlalku liwat dengan PM dan Rosmah. Saiful nafikan sekerasnya. Dia hanya pernah jumpa PM sekali sahaja pada 24hb di rumah Jalan Duta.

10:47 am - Karpal tanya pernahkah jumpa ACP Rodwan. Saiful jawab pernah berjumpa pada 24hb di hotel Milia. Beliau memberitahu kerap diliwat beberapa kali.

Karpal berkata Saiful pernah membuat kenyatan pernah diliwat tanpa kerelaan. Saiful nyatakan ada buat dalam laporan polis. DIa terus membaca laporan polis dengan tenang.

10:50 am - Karpal bertanyakan mengenai sembahyang Saiful samada cukup atau tidak. DIsampingkan itu dia kaitkan dengan mandi junub. Sibuk si bayi ni. Tujuan dia nak pertikaikan Saiful samada Saiful cuci kemaluan sebelum laporan pada 28hb.

Gugup Siaful nak jawab. Lalu Karpal terus serang Saiful sebagai bukan orang Islam yang baik kerana tidak sembahyang dan tidka mandi junub. Saiful membalas pad amasa itu dia berada dalam darurat dan penyokong Anwar di gelaeri ketawa.

11:00 am - Saiful menyatakan bahawa pada 28hb dia telah diperiksa oleh Dr Osman dengan menyatakan sakit perut dan dubur semaasa sebelum peperiksaan. Masa dia sedang diperiksa, baru dia beritahu dia diliwat. Saiful diberi laporan doktor untuk mengesahkan sesuatu. Tetapi dia tidak dapat kerana kurang jelas fitistat laporan tersebut.Laporan seterusnya daripada The Unspinners disini

No comments:

Blog Archive