Tuesday, March 09, 2010

Tamat Sudah Skrip Zulkefli

Setelah Zul dipecat daripada PKR, bermacam-macam cerita buruk mengenai dirinya terutama daripada parti asalnya PAS dan juga PKR bermunculan.

Ada yang menghebohkan bahawa Zul akan kembali ke dalam parti PAS. Namun, belum pun Zul membuat permohonan tidak kurang pemimpin utama parti pimpinan Nik Aziz itu menolak mentah-mentah kemasukan Zul. Naib Presdien PAS Mahfuz Omar awal-awal lagi menolaknya, tidak ketinggalan setiausaha agung Pas,Mustapha Ali juga awal-awal menolaknya.

Skrip awal Zul pada awalnya kedengaran cukup cantik. Bermula dengan pendirianya terhadap isu kalimah Allah. Pada masa itu, Zul sanggup bercanggah pendapat dengan Anwar sendiri dalam isu Allah.

Zul juga bertembung dengan Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam daripada Pas kerana isu Allah. Zul bahkan membuat laporan polis terhadap Khalid Samad, sehinggakan Anwar memberinya gelaran wakil rakyat pelampau. Laporan Zul kepada polis terhadap Khalid Samad lah berpuncanya Zul dipecat daripada PKR.

Selain itu pendedahan Zul tentang perancangan Pakatan apabila memerintah nanti,Malaysia akan menjadi negara republik, ditadbir urus cara Middle Malaysia. Sokongan Zul terhadap Zaharin, yang sebelumnya mendakwa bahawa Lim Guan Eng adalah pempimpin diktataor, chauvinis dan berfikiran komunis, sekurang-kurang rakyat mengetahui siapa kah sebenarnya para pemimpin Pakatan.

Pada awalnya rakyat asyik mengikuti apa yang didedahkan oleh wakil rakyat Kulim-Bandar Bharu, Kedah ini. Namun akhirnya rakyat mula faham siapa Zul ini sebenarnya.

Zul dari awal-awal lagi bersandiwara dan bermain wayang. Namun wayangnya mudah di baca, sehingga wayang itu sekarang tidak laku lagi.

Skrip Zul akhirnya berakhir. Di pihak pakatan Zul tidak bernilai lagi. Sekiranya ada pihak yang menerima Zul,maka wakil rakyat satu ini bukan boleh menarik sokongan, malah membawa rebah. Oleh itu, jika UMNO misalnya berminat terhadap wakil rakyat yang pandai main wayang ini, perlu berhati-hati kerana mungkin hanya menjadi liabilti kepada parti.

No comments:

Blog Archive