Thursday, March 18, 2010

Saifuddin Nasution Pula Kata Zaharin "attack dog" Umno

Setelah Zaharin membuka seluas-luasnya pekong Anwar semalam di dewan rakyat, kali ini "attck dog" Anwar Saifuddin mendakwa pula Zaharin adalah "attck dog" Umno.

Tiada apa yang boleh ditepis Saifuddin hanya dua perkataan Zaharin adalah "attack dog" Umno dan "a liar"@ bohong.

Setiausaha agong PKR itu tiada idea lagi bagaimana menangkis pendedahan Zaharin. Sebab apa? apa yang dibongkar oleh Zaharin itu adalah perkara benar.

Di dewan rakyat semalam, selain wakil rakyat Pakatan lain yang merasa punggung mereka kepanasan, Anwar adalah wakil yang sangat merasa panas itu, sehinggkan ketua pembangkang ekhsan DAP itu terpaksa meninggalkan tempat duduknya dan keluar dewan.

Sekiranya pendedahan Zaharin itu bohong, Saifuddin sepatutnya juga mendedahkan apa yang sebenarnya berlaku mengenai gerakan 16 September Anwar. Saifuddin perlu juga dedahkan apa yang dia buat mengejar wakil-wakil rakyat BN yang mengadakan lawatan ke Taiwan dan menginap di hotel yang sama pula.

Saifuddin perlu memberi penjelasan kepada rakyat, kenapakah Anwar boleh menguar-uarkan gerakkan 16 September.

Rakyat masih waras untuk menilai, siapa yang berkata benar. Namun, bagi AYT, Zaharin berkata benar, kerana demikianlah tipu muslihat Anwar masa itu mengenai gerakan 16 September.

Semasa Anwar mencanangkan gerakan 16 September, AYT masih ingat masa itu, Anwar terbang ke Sabah, ke Sarawak, malah Parti SAPP pun terpengaruh, sehingga keluar BN.

Masa itu, Anwar begitu sombong mengatakan bahawa sesiapa wakil rakyat BN yang ingin melompat, perbincangan tidak perlu di Malaysia, Anwar cadangkan perbincangan dilakukan di luar negara.

AYT mengingatkan Saifuddin, bahawa melalui pendedahan Zaharin itu, rakyat sekarang sudah membuka mata dan minda, bahawa perjuangan Anwar selama ini hanya palsu.

No comments:

Blog Archive