Friday, March 26, 2010

Projek Altantuya: Pendedahan Zulkefli Ada Orang Ke-3: Pasti Atasan Zul??

SIAPA orang ke-3 yang dimaksudkan oleh Zulkefli Noordin? Disebabkan orang ke-3 itu mampu mempengaruhi Zul adalah pasti orang itu berpengaruh dan juga atasan wakil rakyat Kulim-Bandar Bharu itu.

Kalau orang ke-3 itu bukan atasan Zul, tidak mungkin boleh mengarahkan YB dari Kedah itu.

Atasan Zul dalam PKR adalah Presiden Parti itu Wan Azizah Wan Ismail dan juga pemimpin Umum Parti itu Anwar Ibrahim.

Semalam apabila dikemukakan soalan mengenai projek Altantuya sepertimana pendedahan Zulkefli di dewan rakyat kepada Anwar, Anwar melenting malah menuduh wartawan yang bertanyakan soalan itu dibayar orang tertentu.

Anwar yang dikerumuni wartawan sebaik sahaja keluar daripada perbicaraan sodomy II semalam berkata, beliau tidak perlu menjawab soalan itu sebaliknya menegaskan dakwaan tersebut sepatutnya dijawab sendiri oleh Zulkifli.

"Kenapa awak nak tanya saya? Lebih baik awak tanya Zulkifli sendiri berhubung dakwaan itu, dia tidak sebut nama saya semasa membahaskan ucapannya di Parlimen..

"Berapa banyak dakwaan dia pun saya tak tahu. Anda sebagai wartawan sepatutnya bertanya kepada Zulkifli bukan bertanya kepada saya.

"Pertanyaan ini tidak mematuhi etika kewartawanan. Siapa yang membayar anda untuk menanyakan soalan ini?" katanya ketika ditemui selepas sebutan kes liwatnya terhadap bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Semalam, Zulkifli semasa membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong pada sidang Dewan Rakyat membuat pendedahan yang beliau pernah diberi tawaran supaya mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dengan kes pembunuhan Altantuya.

Tanpa mendedahkan pihak terlibat, Zulkifli berkata, antara tugasnya ialah mendapatkan pengakuan bersumpah daripada Perdana Menteri dan isterinya selain diminta membuat surat akuan bersumpah Najib dan Rosmah terlibat dalam pembunuhan tersebut.

Sementara itu, pada Rabu minggu lalu, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Bebas-Bayan Baru) juga menggegarkan sidang Dewan Rakyat apabila 'memecahkan tembelang' Anwar berhubung rancangan mengambil alih kerajaan Pusat pada 16 September 2008.

No comments:

Blog Archive