Friday, March 26, 2010

Perkasa Tetap Perkasa: Esok AGM Pertama

Mesyuarat agung tahunan pertama Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) esok akan berlangsung penuh dengan adat istiadat Melayu termasuklah (membawa) sireh junjung dan pulut kuning.

Mesyuarat PERKASA esok di Dewan Tun Razak, PWTC mendapat perhatian banyak pihak ekoran populariti NGO pimpinan ahli parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali, yang melonjak dalam masa yang singkat.

Pertubuhan itu terkenal dengan kelantangannya mereka, antaranya apabila terlibat dalam demonstrasi membantah pentadbiran Lim Guan Eng di Pulau Pinang yang didakwa “meminggirkan Melayu” di negeri itu.

Esok sebelum ucapan dasar presiden, mesyuarat agung PERKASA itu akan turut diserikan dengan persembahan silat.

Kira-kira 200 orang  pesilat akan membuat persembahan silat sebelum acara bermula.

Mesyuarat sulung PERKASA - yang kini masih dalam penajaan - dijadual bermula dari jam 9 sehingga 5 petang, melibatkan sekurang-kurangnya 8,000 anggotanya di seluruh negara.

Mesyuata akan dimulakan dengan ucapan Ibrahim dan perasmian oleh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sehingga jam 12.30 tengah hari.

Bermula jam 2 petang, sesi tertutup dan seterusnya akan memilih anggoata jawatankuasa yang baru.Sabah diwakili oleh Musli Oli sebagai YDP Perkasa Sabah.


Dalam Mesyuarat juga akan membincangkan empat usul berkaitan agama, keselamatan, ekonomi dan pendidikan.

No comments:

Blog Archive