Wednesday, March 31, 2010

Khairy Bina Imej Baru: Kini Konsisten Menghentam Anwar: Ada Apa Disebaliknya

Kini Khairy Jamaluddin Ketua Pemuda Umno dan juga meragkap ahli parlimen Rembau Negeri Sembilan membina "imej" baru dengan secara konsisten mengecam Anwar Ibrahim.

Namun yang pelik adalah setiap kecaman Khairy, ada sahaja isu baru yang dilempar Anwar, sehingga isu itu membuatkan pihak kerajaan perlu menjawab. Kesimpulannya setiap persoalan yang Khairy timbulkan, pasti ada sahaja isu baru atau lama yang dibangkitkan oleh Anwar.

Antara Khairy dan Anwar ibarat reaksi fizik, aksi dan reaksi, aksi pasti ada tindak balas.

Semasa ucapan Anwar di dewan rakyat pada 17 Mac lalu yang memakan masa 3 jam, Anwar menyentuh, bahawa syarikat beer negara di punya oleh orang Umno, Khairy mencelah supaya Anwar menyebut siapa orang Umno itu, Anwar menjawab anak Tun Mahathir.

Demikian juga kini, apabila Anwar membangkit isu APCO worlwide, di mana Anwar mendakwa bahawa APCO menasihatkan Najib untuk melahirkan konsep 1Malaysia. Anwar juga mendakwa, bahawa APCO juga merupakan penasihat mantan Perdana Menteri Israel Ehud Barak untuk melahirkan konsep One Israel.

Semasa ucapan Anwar di dewan rakyat itu, Anwar juga mendakwa bahawa APCO adalah diterajui oleh orang Yahudi antaranya mantan duta israel ke German dan Amerika.

Apabila Khairy membidas Anwar mengenai dakwaannya bahawa APCO mempunyai peranaan terhadap kelahiran 1Malaysia, maka Anwar membalasnya bahawa sebenarnya perlantikan APCO oleh kerajaan Najib didalangi oleh Khairy melalui, kawan rapat Khairy Omar Mustapha melalui syarikat Ethos Consulting. Anwar mendakwa bahawa Omar Mustaphalah yang memperkenalkan APCO kepada Najib.

Bagi menjawab dakwaan Anwar tersebut, Ahli parlimen Rembau itu,mendakwa ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bersikap selektif dalam mendedahkan maklumat mengenai Apco Worldwide sedangkan ketua umum PR itu juga didakwa mengenali dan bersahabat dengan tokoh-tokoh dalam syarikat perunding tersebut.

Khairy berkata, maklumat berkenaan tidak didedahkan Anwar yang ingin membina imej yang baik di gelanggang antarabangsa.

Tambahnya, Anwar mengaitkan kerajaan dengan isu Apco untuk mengalih pandangan masyarakat terhadap isu-isu yang menyentuh peribadi ahli parlimen Permatang Pauh itu.

Katanya lagi, Anwar juga gagal menjelaskan bagaimana Apco terlibat menasihati negara dalam membentuk gagasan 1Malaysia.

Jelasnya, 1Malaysia mula disebut oleh Datuk Seri Najib Razak dalam ucapan sulung sebaik menjadi perdana menteri, sedangkan kontrak lantikan Apco itu dibuat pada Ogos tahun lalu.

Mengulas mengenai peranan Ethos Consulting, Khairy berkata perkara itu sengaja dibangkitkan oleh Anwar untuk memburuk-burukkan imej beliau.

No comments:

Blog Archive