Friday, January 29, 2010

Sudah Ku Duga Pakatan Dilanda Bencana! Kali ini Zul-Kulim Kata Zaid Ibrahim Itu Bagai Sampah

Sepatutnya Zaid Ibrahim keluar daripada Biro Politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) sekiranya tidak berpuas hati dengan keputusan parti itu.

Zaid itu hanya ‘sampah Umno’ dan hanya liabiliti kepada PKR.

“Zaid adalah anggota biro politik parti, kerana beliau juga terbabit dalam membuat keputusan terhadap saya dan beliau sepatutnya hormati keputusan itu, bukannya mengutuk pimpinan parti terhadap keputusan berkenaan."

“Kalau tidak setuju, keluar saja daripada biro politik. PKR buat begitu kerana mengikut tatacara dan peraturan parti, saya akan berdepan dengan jawatankuasa disiplin."

"Zaid adaalah seorang politikus yang betul-betul macam tikus akan mengambil kesempatan di mana saja ada peluang."

Semalam, akhbar melaporkan Zaid yang juga Pengerusi Penaja Pakatan Rakyat Malaysia (PRM), menyifatkan PKR sebagai sebuah parti yang tidak mampu mempertahankan prinsip utamanya apabila gagal menangani isu Zulkifli dengan serius.

Zaid dalam laman blognya berkata, ada pihak takut untuk mengambil tindakan terhadap Zulkifli, selain menyifatkan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu itu sebagai manusia istimewa yang tidak boleh disentuh dalam parti. Zulkifli turut mempersoalkan tindakan Zaid sebelum beliau menyertai PKR, yang mana perjuangannya bertentangan dengan prinsip yang diperjuangkan PKR.

Bagi Zul, Zaid orang yang memecahbelahkan Majlis Peguam Negara dan merosakkan institusi kehakiman. Pas juga perlu ingat inilah orang yang failkan saman bagi menghalang Pas laksanakan hukum hudud di Terengganu.

“Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim dihina, di mana beliau, malah tahun lalu beliau masih ingin bertanding sebagai Ketua Bahagian Umno, namun beliau adalah sampah Umno yang ditolak,” katanya.

Zul akan mempertimbangkan untuk keluar daripada PKR sekiranya Parti itu melarangnya menegakkan pendiriannya mengenai kalimah Allah.

No comments:

Blog Archive