Saturday, January 16, 2010

Sebalik Kontrak 1 Billion Ringgit Kalimullah Dapat Zaman Abdullah Badawi


Bloger gerakan-anti-pkr.blogspot.com (GAP) telah membuat pendirian bahawa bloger tersebut akan terus membuat pendedahan mengenai Kalimullah yang didakwa sebagai agen Singapura.

Dalam akhbar dikatakan bahawa kalimullah menafikan bahawa beliau mempunyai kepentingan dalam web malaysian insider. dakwaan Kalimullah merupakan satu lawak bodoh yang lesu. malaysian insider memang kepunyaan kalimullah.

4 hari serangan serangan bloger ini berturut-turut menyebabkan Kalimullah menarik keluar syarikat nya yang membiayai malaysian insider dalam ruangan iklan. ruang iklan syarikat regalia records management sdn bhd telah ditarik keluar daripada web malaysianinsider sebentar tadi, pada jam 4 petang khamis 14 jan 2010.

Kenapa iklan syarikat Kalimullah di tarik keluar daripada web portal malaysian insider? takut kena godak dengan gap mungkin. kalau anda melihat web malaysian insider, hampir kesemua pengiklannya merupakan syarikat yang berlegar sekitar 'bangsar circle'..

regalia records management sdn bhd dan vpi international sdn bd merupakan anak syarikat kepada eficient e-solutions sdn bhd. linknya seperti di atas. melalui proksinya yang bernama shaikh akmal bin shaikh allaudin, kalimullah menjalan operasi sulitnya.

Sebagai permulaan, kalimullah sebenarnya tidak lulus/lepas daripada scan pihak keselamatan negara sewaktu ghafar baba melantiknya satu ketika dulu. selepas ghafar baba tiada dalam senarai kabinet, kalimullah terpaksa membawakan diri balik ke singapura. sewaktu pemerintahan perdana menteri ke 5 malaysia, kalimullah melakukan comeback.

Dia memegang portfolio penting dalam media negara. kalimullah memegang NST, membawa agenda liberalisme dan keterbukaan demokrasi dan hak asasi. sama konsepnya dengan perjuangan ketuanan rakyat walaupun platform mereka berbeda.

Sewaktu Kalimullah diangkat menjadi tonggak di Putrajaya, dia mendapat kontrak besar.  Apa kontraknya ?melalui syarikatnya iaitu vpi international sdn bhd, Kalimullah mendapat kontrak award pertama pada tahun 2005 berjumlah RM 400 juta. award kedua pada tahun berikutnya berjumlah RM 500 juta. total hampir   RM 1billion.

Apa kerja mereka (kalimullah) dengan ganjaran wang yang besar ini? scanning/menyimpan/storage dokumen penyata income tax rakyat malaysia dan syarikat dalam malaysia! bagaimana Kalimullah yang memang merupakan agen Singapura dibenarkan  memegang satu rekod kewangan milik negara merupakan satu persoalan besar !

Jka Bangkok bisa menerajang keluar syarikat Singapura kerana takutkan sistem telekomunikasinya di ketahui pihak asing, apa pula tindakan kerajaan malaysia dan LHDN terhadap pendedahan ini? apa jaminan keselamatan/sekuriti rekod kewangan rakyat malaysia dan syarikat di malaysia tidak terlepas ke pengetahuan pihak asing !

Artikel bloger ini 3 hari lepas ada mendedahkan 19 syarikat penting negara terutamanya air asia yang dimiliki oleh kalimullah. hari ini aku dedahkan lagi maklumat baru, betapa singapura SUDAH MENGETAHUI secara total pedapatan perkapita jutaan rakyat malaysia!

Hari ini kalimullah yang kaya raya hasil daripada 'pemberian istimewa' , kini telah bekerjasama dengan anwar dan Raja Petra bergabung menghancurkan politik negara! sasaran mereka menghancurkan nama perdana menteri yang ke6, DS Najib Tun Razak.

Sumber: http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2010/01/rahsia-negara-yang-dipegang-kalimullah.html

No comments:

Blog Archive