Friday, January 29, 2010

Pakatan Kini Semakin Kalut- Zulkefli Nordin Menambahnya

Bencana demi bencana melanda Pakatan. Dari masalah satu ke masalah satu lagi. Dari masalah parti ke masalah pribadi. Semuanya melanda Pakatan.

Di Perak Nizar tiap malam mimpi.. bubar DUN Bubar DUN. Akibat mimpi sehingga Nizar terlibat kemalangan pada 6 januari lalu. Nizar masih bernasib baik walaupun benznya “turn turtle”.

Di Selangor, Khalid dirundung malang. Cabang PKR yang diketuainya lumpuh, ekoran keluar beramai-ramainya ahli jawatankuasa cabang tersebut. Khalid juga masih bingung menghadapi pertentangan Khalid yang satu lagi dengan Zul-Kulim yang berkisar tentang kalimah Allah.

Namun yang sangat bingung adalah Anwar Ibrahim sendiri. Kes Liwat kerana meliwat Saiful akan dibicarakan pada 2/2/2010. Anwar bukan sahaja tak dapat tidur, tetapi juga memeras otak setiap malam.

Gementarnya Anwar terlalu nyata apabila melalui blognya mempersoalkan siasatan SPRM terhadap isterinya Wan Azizah. Anwar mendakwa, kenapa baru sekarang SPRM menyoal isterinya, setelah kes melawat Saiful telah 2 tahun. Anwar hanya boleh melihat sesuatu perkara jika tidak berfihak kepadanya. Tetapi Anwar tidak akan ambil peduli kepada Saiful yang telah 2 tahun bersedia untuk mendapatkan keadilan.

Di Kelantan Nik Aziz disibukan dengan fiil menantunya yang menyalahgunakan kuasa. Menantunya itu mempengaruhi syarikat konsesi pengiklanan untuk menyaja pak mentuanya naik haji,namun kerana pembongkaran para bloger, maka Nik Aziz batal ke makkah.

Selain itu, Nik Aziz juga disibukan dengan pemebelian kek hari jadi yang di bayar oleh syarikat kerajaan negeri di mana menantunya masih CEO. Apa yan dipersoalkan di sini bukan lah kek harijadi, tetapi ketamakan. Bayangkan harga tak sampai seribu ringgitpun boleh disalah guna , apa tak lagi kalau berjumlah jutaan ringgit.

Berbalik kepada tajuk tulisan ini yakni mengenai Zul-kulim. Zul adalah kawan dan sahabat rapat Anwar. Anwar telah hilang sabar sehingga menuduh Zul sudah melampau. Malah Anwar menuduh Zul telah melanggar lunas-lunas demokrasi.

Perbuatan Zul-Kulim membuat laporan polis terhadap Khalid tidak disenangi DAP dan juga Anwar. Sementara Pas, tenang-tenang sahaja. Pas yang mengaku parti Islam, tidakpun membela Khalid. Nik Aziz tidak pun bersuara membela. Semua pemimpin Pas hanya berdiam diri membiarkan Khalid keseorangan. Hassan Ali, jauh api dari panggang. Harun Din apa lagi, bagi Harun Din bagi sesiapa orang islam berjuang dan menggalakan penggunaan kalimah Allah bagi umat kafir, maka kufur lah orang itu.

Zul-Kulim adalah factor pembongkar rahsia Pakatan yang selama ini mendakwa boleh berkerjasama. Melalui Zul-Kulim telah terserlah, bahawa DAP-PAS-PKR hubungannya telah reka menanti belah.

Orang islam dalam PKR mahupun Pas tidak akan mahu menggandai akidahnya kerana pendirian pemimpinnya yang hanya mahu jawatan. Anwar ber ia-ia menyokong penggunaan kalimah Allah bagi penganut kristian, kerana mahukan sokongan DAP. Selain itu, Anwar mahu bertapak di Sabah dan Sarawak kerana, Anwar tahu bahawa jumlah pengamal agama islam dan lain-lain agama di buah negeri tersebut adalah seimbang.

Karenah Zul-Kulim merosak agenda Anwar,kerana itu Anwar sungguh geram pada wakil rakyat dari Kulim- Bandar Baharu ini.

No comments:

Blog Archive