Saturday, January 23, 2010

Muhyiddin Yakin Ramai Ahli PKR Keluar Parti


Tan Sri Muyiddin yakin ramai ahli PKR akan ikut jejak kumpulan 11 plus 2 AJK PKR Kuala Selangor yang diketuai MB Selangor Khalid Ibrahim.

Hari rabu lalu Cabang PKR untuk Kuala Selangor telah lumpuh dan rebah ekoran keluarnya kumpulan 11 plus 2 daripada cabang itu kerana pengurusan khalid dikatakan sangat bercelaru sehingga kumpulan itu hilang kepercayaan.

Sejak Khalid Ibrahim menjadi MB ekoran keputusan PRU-12 pentadbiran Khalid dipenuhi berbagai kontravesi dan salah guna kuasa.

Masih ingat kah 300 ekor lembu yang dikorbankan untuk parlimen Bandar Tun Razak di mana Khalid adalah ahli parlimennya yang dibayar oleh PKNS.

Tuntuntan penyelenggaran kereta pribadi Khalid yang dibayar oleh kerajaan Selangor.

Rasuah yang dilakukan oleh para exconya sehingga mengakibat salah seorang setiausaha politik terkorban dikatakan "bunuh"diri. Inkues mencari punca kematian setiausaha politik itu hingga kini masih berjalan di mahkamah inkues.

Isu arak,isu selcat dan kongsi gelap semuanya dikaitkan dengan pentadbiran Khalid Ibrahim.

Tidak ketinggalan isu Elizabeth Wong yang terlibat skandal sex.

Semuanya ini menggambarkan bagaimana lemahnya khalid dalam mengurus kerajaan Pakatan yang diketuainya.

Namun yang menggemparkan adalah hutang Khalid yang berjumlah 66.7 juta daripada Bank Islam sehingga kini belum berbayar. Jika rayuan Khalid untuk menangguhkan tuntutan Bank ini gagal maka kemungkinan besar Khalid akan diistiharkan muflis.

Kes terbaru Khalid adalah rebahnya cabang parti yang diketuai oleh MB Selangor ini. Secara moral, Khalid perlu letak jawatan, kerana sebagai seorang ahli politik, nyawa seseorang ahli politik itu ada pada parti yang dipimpinnya.

Rakyat yang tertipu oleh Khalid dan Pakatan mula dari sekarang patut mengambil iktibar bahawa kepimpinan PKR adalah kucar kacir yang tidak mempunyai hala tuju.

Janji-janji Pakatan umumnya dan PKR khususnya adalah janji-janji palsu yang tidak mungkin mereka tunaikan.

No comments:

Blog Archive