Saturday, January 30, 2010

Khalid Ibrahim Kecewa: Hassan Ali Hanya Dapat Surat Amaran

Pesurujaya Pas Selangor Dr Hassan Ali memang lantang. Hassan Ali lah yang memberi kata dua kepada MB Selangor Khalid Ibrahim agar pecat Ronnie Liu.

Masa itu Hassan Ali pada mulanya tidak mahu bergajak daripada desakannya agar Ronnie Liu dipecat daripada exco kerajaan Selangor, kerana soal BEER.

Hassan Ali memang suka buat Kecoh. Dalam beberapa pilihanraya Kecil, Hassan Ali selalu mengeluarkan isu sensasi.

Semasa PRK Manek Urai misalnya, dia kecoh pasal perpaduan, PRK Permatang Pasir Pulau Pinang dia kecoh pasal arak, PRK Bagan Pinang dia buat kecoh isu Selcat.

Malangnya Presiden Pas Hadi Awang dan Nik Aziz hanya berdiam diri soal tindak tanduk Hassan Ali ini. Nampaknya mereka setuju agar Hassan Ali keluarkan isu yang boleh menarik perhatian rakyat.

Pas ingin menonjolkan dirinya sebagai parti dominan dalam Pakatan, yang sekarang ini dimiliki PKR. Pas tidak mahu PKR yang mengatur Pakatan. Sudah lah di Perak DAP yang mengatur PAS dan PKR. Di Selangor pula PKR yang menagtur PAS. Di Pulau Pinang PAS tidak diberi peranan.

Melalui Hassan Ali Pas mengeluarkan isu yang menemplak kerajaan Pakatan. Hassan Ali bagi Pakatan seperti duri dalam daging, kerana itu Khalid Tak suka kehadirannya dalam exco Selangor.

Hukuman yang ditunggu-tunggu Khalid sungguh mengecewakannya. Khalid berharap seperti juga harapan Anwar,agar Hassan Ali digantung atau dipecat oleh Parti Pas tidak menjadi. kenyataannyaJawatankuasa displin parti Pas hanya meluluskan surat amaran kepada Hassan Ali,itu pun hanya formaliti..

No comments:

Blog Archive