Friday, January 22, 2010

Azmin Ali Perlu Ganti Khalid Ibrahim


Azmin Ali Timbalan Presdien PKR in waiting perlu menggantikan Khalid Ibrahim jika kerajaan Pakatan Selangor mahu meneruskan pemerintahan negeri itu hingga ke PRU-13.

Selagi Khalid Ibrahim memegang jawatan MB selagi itu kecelaruan kerajaan Selangor akan terus bergolak. AYT rasakan Sultan Selangor juga akan memperkenan Azmin atas sebab kelancaran pentadbiran kerajaan Selangor.

Khalid Ibrahim dilihat sangat lemah sejak menjawat sebagai MB. Isu Elizabeth Wong yang terlibat skandal sex misalnya walaupun meletakan jawatan sebagai exco dan menghilang ke luar negeri namun Khalid terus membujuknya agar terus menjawat sebagai exco.

Semalam AYT menyiarkan rebahnya Cabang PKR Kuala Selangor yang diketuai oleh Khalid ekoran keluarnya kumpulan 11 plus 2 atas sebab kelemahan Khalid mentadbir urus cabang PKR tersebut.

Khalid dalam kenyataannya yang disokong oleh ketua Cabang Kelana Jaya mengatakan bahwa Cabang PKR Kuala Selangor tidak bubar, melainkan orang-orang Umno keluar dan masuk semula Umno.

Pernyataan Khalid ini sungguh pelik dan jumud kerana bagaimana ahli Umno menjadi AJK PKR?

Bermula daripada PRK Bagan Pinang Khalid sudah kepanasan ekoran pegolakan parti Pakatan kerana berpunca daripada pendekatan yang berbeza melalui PRK itu. Akibat daripada pergolakan dalaman tersebut, maka calon Pakatan yang diwakili PAS kecundang dengan teruk sekali.

Khalid juga bermasalah sendiri kerana hutang sebanyak 66.7 juta daripada Bank Islam hingga kini belum berbayar dan menunggu Bank tersebut mengistiharkan Khalid seperti RPK seorang muflis.

Jika Anwar mahu PKR dan Pakatan tidak semakin bercelaru dan kelam kabut diambang perbicaraan liwatnya pada 2/2/2010 ini, elok lah meminta Khalid meletakkan jawatan dan digantikan oleh Azmin Ali.

Azmin selain sebagai naib presiden dia juga merupakan Timbalan Presiden menunggu, kerana dikatakan Syed Hussien tidak mahu lagi mempertahan jawatan no.2 kepada isteri Anwar; Wan Azizah.

No comments:

Blog Archive