Sunday, January 31, 2010

Anwar Sodomy II-Amensti Antarabangsa Sudah Buat Hukuman

Bagaimana kah Sodomy II Anwar dikatakan bermotifkan politik? Disebabkan Anwar seorang ahli politik, maka sebarang salah laku dan apabila dihadapkan ke mahkamah maka dikatakan bertujuan politik?.

Kes Sodomy II Anwar tiada kait mengait dengan kerajaan mahupun parti politik yang memerintah.

Sodomy II Anwar adalah antara Anwar sendiri dengan pengadu yakni Saiful Azlan Buhari sebagai mangsa.

Kes sodomy II ini hanya dibicarakan mengikut undang-undang negara. Saiful sebagai mangsa mengemukakan kesnya kepada mahkamah, yakni peneggak undang-undang negara ini.

Salah kah Saiful? Salah kah mahkamah kerana membicarakan kes seseorang yang mahu menegakkan keadilan untuknya.

Amensti antarabangsa melalui jurucakapnya Sam Zarifi menuduh kerajaan Malaysia, bahawa perbicaraan sodomy II Anwar yang akan berlangsung pada 2/2/2010 ini bertujuan politik.

Sam Zarifi juga mendakwa bahawa setelah 12 tahun tuduhan serupa dibuat lagi kepada Anwar dengan tujuan untuk mematikan karier politiknya.

Kenapa kah Amensti ini tidak bertanya kepada diri mereka sendiri? Apa kah keadilan untuk Saiful?

Saiful bukan budak ingusan, Saiful bukan budak mentah, Saiful bukan budak kurang waras. Saiful adalah seorang rakyat Malaysia yang terpelajar dan bermaruah.

Bagi AYT tidak lojik seseorang akan mengorbankan dirinya kerana semata-mata diminta oleh orang lain? Kenapa berlaku pada Saiful? Ramai lagi insan-insan di Malaysia yang boleh mengaku? penagih dadah misalnya, banduan yang menunggu dihukum gantung misalnya, semuanya boleh berbuat demikian, jika benar lah bahawa sesuatu fakta yang tiada itu diada-adakan.

Sebenarnya Amensti antarabangsa tersebut melalui Sam Zarifi hanya menyuarakan keingin Anwar, kerana Anwar suka mempergunakan orang-orang luar demi membela dirinya.

Amensti Antarabangsa ini hanya mahu menjadi popular dengan ikut campur urusan negara berdaulat.

Mahkamah negara ini hanya membicarakan kes bagi rakyat Malaysia yang mahu menutut keadilan.

Kenapa kah Amensti Antarabangsa tersebut dan Anwar sendiri begitu takut dengan pembicaraan? Apa kah mereka tahu bahawa Anwar akan didapati bersalah, kerana memang betul Anwar melakukan liwat terhadap Saiful.

Bagi negara Barat, kes meliwat dikatakan masalah pribadi dan orang lain tidak perlu ikut campur.

Namun bagi negara ini, telah jelas bahawa melakukan sex diluar tabii adalah salah dari segi undang-undang dan boleh dihukum sehingga 20 tahun penjara.

Amensti antarabangsa itu perlu mengkaji dakwaannya dengan mendakwa Anwar dilarang melihat pertuduhan kepadanya.

Sebenarnya Anwar telah tahu semua pertuduhan kepadanya. Tetapi Anwar mahu mendapatkan bukti-bukti "fizikal" yang akan digunakan untuk mendakwa dirinya. Jika semua bukti-bukti itu diberikan, ini bermakna tiada lagi pendakwaan, kerana bukti-bukti tersebut pasti akan dilupuskan sendiri oleh Anwar.

Bagi AYT, tunggu lah pembicaraan dilangsungkan, adalah pasti pihak pendakwaan akan mengemukakan seluruh bukti-bukti fizikal di depan Hakim, dan jika mahu membuat bantahan,maka lakukan lah pada saat dan ketika itu.

AYT ingin bertanya kepada Anwar sendiri,muslihat apa kah Datuk Seri ingin mendapatkan bukti-bukti fizikal sebelum pembicaraan dimulakan?

Bagi AYT, sebahagian besar rakyat pasti akan menyatakan bahawa Datuk Seri ingin melupuskan semua bukti-bukti fizikal tersebut.

Belum pun pembicaraan dimulakan (nota: pembicaraan ini telah beberapa kali tertanggu sejak tahun 2009, atas muslihat Anwar sendiri) maka mahkamah dituduh tidak akan melakukan keadilan kepada Anwar.

No comments:

Blog Archive