Monday, November 16, 2009

Nizar News: PAKATAN Telah Didaftarkan: Bertemulah Buku dan Ruas

Pertama sekali tahniah buat Datuk Zaid Ibrahim yang mengetuai seketeriat mendaftarkan PAKATAN (Pakatan Rakyat). Usaha menghantar pendaftaran tersebut telah selesai dihantar kepada Pendaftar Pertubuhan secara sah.

Ini merupakan peristiwa bersejarah. Telah wujud gabungan yang telah di uji sekurang kurangnya 3 pilihanraya umum dan beberapa siri pilihanraya kecil. Kini kali pertama dalam sejarah wujudnya gabungan rasmi menentang gabungan Bn yang diwariskan oleh penjajah untuk meneruskan agenda kolonial mereka.

Kepada Datuk Zaid Ibrahim tahniah kerana usaha gerak kerja yang cukup fokus. Bukan mudah melakukan pendaftaran ini dari aspek teknikal memenuhi kehendak pendaftaran hinggalah menggabungkan manisfesto untuk dipersetujui bersama.

DAP, PAS mahupun KEADILAN memang banyak bezanya tetapi persamaan yang kuat ingin membina negara yang adil telah menjadi ikatan yang tidak ternilai.

Kini bola di kaki penguasa regim ini. Mereka pernah mencabar untuk PAKATAN didaftarakan kini ia sudah direalisasikan. Adakah mereka cukup berani untuk memberikan kelulusan....

Semuanya akan dituntaskan dalam konvensyen PAKATAN dalam bulan Disember akan datang. Kepada semua pemimpin PAKATAN hargailah kelahiran gerakan rakyat ini. Ia satu sejarah yang amat besar jangan kita tenggelamkan sejarah besar ini dengan persengketaan 'sengal' yang tidak perlu.

Bagi BN Pula.. anggap lah kini ada sudah lawan yang setanding.. ibarat kata pepatah bertemulah buku dan ruas.

Salah sedikit pasti kecundang.. PRU-13 akan menyaksikan pertandingan luarbiasa yang sangat hebat.

No comments:

Blog Archive